actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2015, 13:04
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
OESO: "Belastingdruk op burgers neemt toe"

Bedrijven zijn sinds de economische crisis minder belasting gaan betalen en daarvoor heeft de individuele belastingbetaler de rekening gepresenteerd gekregen. Dat meldde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) op basis van eigen onderzoek.


Volgens de denktank is is de gemiddelde belastingafdracht door bedrijven tussen 2007 en 2014 afgenomen van 3,6 procent naar 2,8 procent van het bruto binnenlands product (bbp). De opbrengst uit inkomstenbelastingen van burgers daarentegen nam toe van 8,8 naar 8,9 procent, en de btw-inkomsten stegen van 6,5 naar 6,8 procent.

"Bedrijven blijven manieren vinden om minder te betalen, terwijl de rekening terecht komt bij burgers", aldus OESO-directeur Pascal Saint-Amans. De cijfers tonen volgens hem de noodzaak aan van verscherpte regels die bedrijven dwingen hun eerlijke bijdrage te leveren.


Bron: http://www.demorgen.be/economie/oes...t-toe-b7a9af92/

Mening: Bij het lezen van dit artikel is mijn mening verdeeld. Enerzijds vind ik het zeer erg voor de burgers. Zij moeten meer belastingen betalen omdat bedrijven steeds minder betalen. Wat ik hieruit besluit is dat mensen met veel geld, dus bedrijven, mensen met minder geld, de gewone burger, extra laten opdraaien voor de belastingen die zij niet of toch minder betalen.
Anderzijds begrijp ik de bedrijven ook wel. Door minder belastingen te betalen verdient het bedrijf meer. Welk bedrijf zou dat nu niet willen? In dat opzicht begrijp ik dat een bedrijf er probeert voor te zorgen dat ze minder kosten hebben.
Over het algemeen vind ik het dus erg dat de gewone burger meer moet betalen maar ik begrijp het wel dat bedrijven er voor willen zorgen dat ze minder moeten betalen aan de belastingen.

Laatst aangepast door Lander.D*bruyn : 3rd December 2015 om 13:11.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.