actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2017, 15:10
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Uber belooft concessies te doen om vergunning in Londen niet te verliezen

Het Amerikaanse taxibedrijf Uber is bereid concessies te doen om de beslissing tot intrekking van de vergunning in Londen ongedaan te maken. Het bedrijf zegt toe om meer aandacht te besteden aan de veiligheid van passagiers en om de arbeidsomstandigheden van chauffeurs te verbeteren, zoals het beperken van de werktijden.

De toezichthouder op het openbaar vervoer in de Britse hoofdstad, Transport for London (TfL), trok vrijdag de vergunning in omdat men vindt dat het bedrijf achter de gelijknamige taxiapp onvoldoende verantwoordelijkheid neemt voor zaken die de openbare orde en veiligheid aangaan. Ook zou Uber software gebruiken die toezichthouders om de tuin leidt; zo kan het bedrijf blijven rijden in gebieden waar dat eigenlijk niet mag.

Uber ging in beroep tegen die beslissing. Zolang die zaak loopt, kan het nog blijven doorwerken in Londen. Het bedrijf is sinds 2012 actief in de Britse hoofdstad.

De vervoerder heeft binnen iets meer dan een dag al een half miljoen handtekeningen verzameld tegen het intrekken van zijn vergunning voor het taxivervoer in Londen. De ondertekenaars van de petitie doen een oproep aan burgemeester Sadiq Khan, die ook voorzitter is van de toezichthouder, het besluit ongedaan te maken.

Er rijden circa 40.000 chauffeurs voor Uber in de Britse hoofdstad, aldus het bedrijf zelf. Zo'n 3,5 miljoen Londenaren maken gebruik van de app. Daarmee zou het definitieve verlies van de vergunning een zware slag zijn voor het Amerikaanse bedrijf.

Meer dan 600.000 mensen hebben ondertussen al de online petitie voor het behoud van de taxidienst ondertekend.

Bron: De Morgen, 24/09/2017, https://www.demorgen.be/buitenland/...iezen-b8d7124f/

Mijn mening:
Als je het totale aantal Londenaren bekijkt die deze app gebruiken, lijkt het mij enigszins ridicuul om de vergunning van Uber in te trekken. Klaarblijkelijk helpt het vele mensen om tot hun bestemming te komen.
Anderzijds ben ik er wel van overtuigd dat ook Uber zich aan de ‘spelregels’ moet houden, zodat de overheid hun acties kan controleren. Doen ze dit niet, dan is het in mijn ogen eerder normaal dat ze hiervoor kunnen/moeten gestraft worden. Ik stel me dan enkel de vraag of het intrekken van hun vergunning de gepaste straf is.
Verder wil ik wel duidelijk stellen dat de veiligheid van de burger niet in gevaar mag komen en het daardoor beter is dat er meer en strengere controles moeten worden uitgevoerd. Want als een (echte) taxichauffeur maar acht uur mag rijden en de mensen van Uber zelfs klanten mogen vervoeren na hun dagtaak zonder dat deze een medische of psychische keuring hebben, is er niet alleen sprake van oneerlijke concurrentie, maar brengen we wel degelijk de veiligheid van de burger in gevaar.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 24th September 2017 om 15:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.