actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th September 2017, 16:19
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Vlaams-nationalisten ontgoocheld over N-VA-strategie, stemmen voor Vlaams front klink

De aankondiging van N-VA-voorzitter Bart De Wever om in de campagne voor de verkiezingen van 2019 te focussen op economie, veiligheid en identiteit, wekt woede in Vlaams-nationalistische kringen. De stemmen voor een nieuwe Vlaamse frontvorming klinken weer iets luider.

"Dit is een strategische misser van formaat van de N-VA", reageert Tom Van Grieken, voorzitter van Vlaams Belang. "Het is zoals Groen zou zeggen dat het zich niet meer op het ecologische focust. Dit ondermijnt het DNA van de N-VA." Volgens Van Grieken is alles communautair geladen. "Denk maar aan Geert Bourgeois die het op 11 juli nog had over de 7 miljard die vanuit Vlaanderen naar Wallonië vloeit."

"Alle Vlaams-nationalistische krachten moeten zich bezinnen", vindt de VB-voorzitter. "Als de grootste communautaire partij het niet doet, moeten wij de handen in elkaar slaan zodat Bart De Wever naar ons luistert."

Vuye & Wouters sluit Vlaamse frontvorming niet uit. "Als de N-VA het communautaire laat vallen, zijn wij verplicht om met iets naar buiten te komen", zegt Hendrik Vuye. "De traditionele partijen hebben alles natuurlijk goed vergrendeld, met de kiesdrempel en de partijfinanciering. Wij moeten dus creatief zijn."

Vuye kijkt daarvoor in de richting van de LDD, maar ook in de richting van Vlaams Belang. "Maar wij zeggen zeer duidelijk dat we geen VB'ers zijn." Over hoe een eventuele samenwerking er concreet moet gaan uitzien, wil Vuye nog niets zeggen. "Wij zullen daarover communiceren als onze plannen klaar zijn, maar wij laten alle pistes open."

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/0...ie--stemmen-vo/

Eigen mening: N-VA, Vlaams Belang, Vuye&Wouters en LDD. Dat zijn 4 fantastische partijen en toch lukt het niet om samen te werken. Ik vind dat N-VA gelijk heeft dat het de drie genoemde pijlers naar voor wil schuiven bij de verkiezingen. Dat heeft Vlaanderen+Wallonië zeker nodig. Vooral veiligheid zal ervoor zorgen dat we ons terug kunnen bezighouden met ons land zonder angst. Eerst moeten we nog onze Westerse waarden verdedigen en even laten zien dat vrouwen nog altijd vrouwen kunnen zijn en geen wandelende sjaal. Dus ik begrijp N-VA daarin. Vlaams Belang heeft weer een grote mond. Ik vind dat spijtig want met een beetje water bij de wijn, zou het een mooie samenwerking met N-VA kunnen worden. Uiteraard gaan we Wallonië nog aanpakken en ons geld in Vlaanderen houden, maar ik denk dat Wallonië nu zichzelf aan het elimineren is en veel werk voor ons doet. Wallonië wordt in alle paniek communisisch. Laat ze maar doen, zou ik zeggen. Ze stevenen recht op de afgrond af door hun eigen domme schuld.
Waarom dat VB nu zo doet, is mij wel duidelijk. Veel VB'ers zijn naar de N-VA gelopen en ze willen die nu uiteraard terug. Dat is spijtig, want zo wordt het een electoraal spelletje, terwijl in mijn ogen het beter is om te kijken wat er nu belangrijk is voor Vlaanderen en de bevolking.
Maar maar maar... Ook ik vind wel dat N-VA pluimen aan het verliezen is. Ik hoop dat het geen alledaagse partij wordt, want dat is juist hun kracht. Ik hoop dat ze kiezen voor deze drie pijlers als heropbouw van ons land, maar daarna het communautaire wel uit de ijskast halen en er werk van maakt. Gebeurt dat niet, dan geef ik Vlaams Belang 100% gelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.