actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th January 2015, 11:41
Annelies H*nssens Annelies H*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: B*erse
Posts: 80
Honderden Antwerpenaren houden wake aan stripmuur

Aan de Oever in Antwerpen zijn donderdag rond 19 uur enkele honderden mensen samengekomen voor een stille wake ter ere van de slachtoffers van de aanslag op de redactie van het satirische magazine Charlie Hebdo in Parijs woensdag.

Velen onder hen hadden kaarsen bij of bordjes met daarop de intussen wereldwijd verspreide solidariteitsboodschap ‘Je suis Charlie’.

De wake vond plaats aan de stripmuur van tekenaar Brecht Evens, een van de tien stripmuren in de stad, en was een initiatief van onder meer de bekende stripwinkel Mekanik.

Onder de opgedaagde sympathisanten waren verschillende journalisten en tekenaars, naast lokale politici zoals cultuurschepen Philip Heylen (CD&V), PVDA-voorzitter Peter Mertens, voormalig Groen-schepen Erwin Pairon en voormalig SP.A-schepen en huidig voorzitter van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen (AUHA) Robert Voorhamme.

Het serene bezinningsmoment duurt tot 22 uur.

Datum:9 januari 2015
Bron: De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150109_01464717

Mijn mening: Wat er in Parijs heeft plaatsgevonden vind ik, net als vele anderen, afschuwelijk. Bij deze wil ik de nabestaanden dan ook veel sterkte toewensen.
Dat 3 mannen het leven van zoveel onschuldige mensen willen en kunnen vernietigen is onbegrijpelijk. De journalisten die hun mening uitten in de krant, de agenten die de burgers beschermden,.... Deze onschuldige mensen deden allemaal gewoon hun job, wat hun uiteindelijk fataal werd.

De daders bij Charlie Hebdo zijn moslimextremisten, die blijkbaar ook al strijders ronselden om te gaan vechten in Irak. De laatste tijd lezen we dit soort zaken meer en meer in de krant, zo hadden we enkele maanden geleden nog de aanslag in het Joods-museum van Brussel. Het is dus een probleem dat niet enkel Frankrijk aanbelangt, maar heel Europa en zelfs de hele wereld.

Dat er in Antwerpen ook een wake werd gehouden voor de schietpartij bij Charlie Hebdo is een teken van solidariteit. Ik vind het persoonlijk ook een teken dat we samen sterk staan en dat we het extremisme samen moeten aanpakken. Dat over heel de wereld cartoonisten reageerden met cartoons laat zien dat we ons niet laten doen door al het geweld. Het geweld oplossen met geweld lijkt mij niet de ideale manier, maar hopelijk kunnen we het extremisme indijken voor alles escaleert.

Laatst aangepast door Annelies H*nssens : 9th January 2015 om 11:55.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.