actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2014, 20:58
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Helft Vlamingen riskeert burn-out

Helft Vlamingen riskeert burn-out

Vijftig procent van de werkende Vlamingen loopt een gemiddeld tot zwaar risico op een burn-out, zo toont een enquête in opdracht van De Morgen maandag. Ruim een derde valt in de categorie ‘zwaar risico’, en een meerderheid in die groep (60 procent) ziet dat zo goed als niet in.
De lont is langs twee kanten aan het opbranden bij de helft van de werkende Vlamingen, zo toont de bevraging door onderzoeksbureau iVox bij een duizendtal werkenden. Ruim een derde (34%) loopt een zwaar risico op burn-out. Onder hen ziet 40 procent het risico ook in.

‘Maar 60 procent ziet het niet of amper’, zegt onderzoeker Hans Verhoeven. ‘Ze geven zichzelf slechts een kleine (32%) of helemaal geen kans (29%) op een burn-out. Het gaat omgerekend om een tiende van de bevolking die een zware kans loopt in te storten maar die totaal niet ziet waarop ze afstevenen.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141229_01450232
Datum: 29/12/2014 om 06:53


Mening

Allereerst wil ik zeggen dat ik het artikel een beetje aan de korte kant vind, maar ik hoorde dit nieuws ook op het journaal van 13uur en daar werd meer aandacht besteed aan dit item. De voornaamste redenen die aangegeven werden, waren de feiten dat mensen steeds beter moeten presteren, stress hebben en te weinig slapen. Het feit dat mensen steeds meer en beter moeten presteren op kortere tijd veroorzaakt frustratie en stress. Volgens mij is het feit dat mensen te weinig slapen hier ook een gevolg van. Mensen kunnen niet slapen omdat ze te veel stress hebben en aan teveel moeten denken. Wat mij wel verontrustte, was dat de meeste mensen niet weten dat ze risico lopen op een burn-out. We vinden het hectische leven normaal. Mensen vergeten hoe ze moeten ontspannen. Zelf moet ik toegeven dat ik ook zo ben. Ik kan mij maandenlang zorgen maken over een stageles, een taak, een examen, een meningsverschil, … . Daardoor slaap ik soms slecht. Volgens mij moet ik samen met de helft van Vlaanderen opnieuw leren ontspannen. Enkel dan kunnen we het risico op een burn-out verminderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.