actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2014, 16:04
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Minder ijsberen door klimaatopwarming

In de Beaufortzee in Alaska en het noordwesten van Canada leven nog maar negenhonderd ijsberen. In 2004 waren er dar nog 1.500. Zo deelde Natuurbehoudsorganisatie WWF vrijdag in Berlijn mee.

De organisatie beriep zich op een rapport, dat in het vakblad Ecological Applications werd gepubliceerd. Wereldwijd zijn er nog 20.000 tot 25.000 ijsberen.

Het zomers pakijs op zee is al jaren aan het afnemen en zonder ijs hebben de beren geen platform om op zeehonden en robben te jagen. De gemiddelde temperatuur van de lucht op de Noordpool is de voorbije 100 jaar met vijf graden Celsius gestegen.

Indien de klimaatopwarming geen halt wordt toegeroepen, vreest de WWF dat het aantal ijsberen nog verder daalt.

Bron: 21 november/De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141121_01388468

Mening: Dit is wel een forse daling tegenover 2004, toch stel ik mij enkele vragen. Licht deze forse daling enkel en alleen aan de opwarming van de aarde? Het kan ook effectief liggen aan de opwarming van de aarde, maar soms begin ik ook wel te twijfelen. Mensen steken het misschien te vaak op de opwarming van de aarde. Er kan ook gejaagd worden op deze ijsberen of een voedseltekort heersen waardoor er veel minder ijsberen op de Noordpool zijn. Mijn mening is dus verdeeld en ik zou hier graag meer informatie over weten, vooraleer ik hier een definitie antwoord op kan geven.

Laatst aangepast door j*na.toelen : 21st November 2014 om 16:10.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2014, 10:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Minder ijsberen door klimaatopwarming

De mening van Jana loopt parallel aan mijn mening. Dergelijke artikels vind ik niet leuk om te lezen. Alle dieren hebben een belangrijke functie in de voedselketen. Als er van een bepaalde diersoort minder exemplaren voorkomen, dan zal het evenwicht verstoort raken. Net zoals Jana vind ik dat niet alle schuld gelegd moet worden bij de opwarming van de aarde. Hoewel mensen zeggen dat de jacht op ijsberen erg gedaald is, gebeurt het nog steeds. Stroopers zullen dit niet in het openbaar doen, maar illegaal. Volgens mij is het vooral een samenloop van omstandigheden. Ik hoop dat de populatie ijsberen in de toekomst niet te drastisch meer zal dalen. Het zijn belangrijke en mooie dieren, het zou zonde zijn als dit dier zou uitsterven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.