actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2009, 20:28
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Facebook denkt aan privacy van gebruikers

De sociale netwerksite Facebook wil zijn gebruikers meer controle over hun privésfeer geven. Leden zouden binnenkort nog beter kunnen aangeven wie hun foto's, commentaren of links kunnen bekijken. De onderneming uit San Francisco gaat de privacy-instellingen ook vereenvoudigen. "Wij willen ons tegenover onze gebruikers transparant opstellen", aldus Facebook-manager Richard Allan.

Minderjarigen extra beschermd
Tot hiertoe kunnen gebruikers slechts beperkt instellen wie hun commentaren, foto's en statusmeldingen kunnen zien. Ze kunnen daarbij momenteel enkel kiezen tussen eigen contacten, vrienden van vrienden of het hele netwerk. Die keuzemogelijkheden worden in de toekomst uitgebreid. Minderjarigen zullen extra beschermd worden: hun gegevens zullen enkel voor hun contacten en een beperkt aantal andere mensen zichtbaar zijn. Facebook telt inmiddels wereldwijd al meer dan 350 miljoen leden. (dpa/svm)

bron: hln.be

Ik vind dit een heel goed iets en niet enkel voor minderjarigen maar ook voor jonge mensen die op zoek naar waerk zijn. Zo kan je misschien toekomstige baas geen vooroordeel opstellen van wat je allemaal uitspookt en wordt je privacy behouden. Voor de minderjarigen is dit zeker ook een goed iets om hen te beschermen tegen pedofielen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2009, 21:41
maxim.verbueken maxim.verbueken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 24
Stuur een bericht via MSN naar maxim.verbueken
Facebook is tegenwoordig een zeer populair sociaal netwerk. Het is helemaal in en iedereen heeft het. Je broer, je zus, je overbuur, je collega, je aartsvijand, je vriendin, je penvriend vanuit Australië, zelfs je moeder en nonkel van 53 jaar hebben een Facebook-account. Zoals in het artikel vermeld hebben 350 miljoen mensen Facebook. De site is zeer toegankelijk en je kan er gerust uren op zitten rond zoeken naar oude vrienden, kennissen die ver wonen of gewoon mensen die je wel eens wilt leren kennen (maar eigenlijk in het dagelijkse leven niet durft aanspreken). Dit laatste kan gevaarlijk zijn voor de privacy. Niet iedereen heeft een goede bedoeling met een vriendschapsverzoek. Er zijn nog altijd stalkers en pedofielen in deze wereld. Daarom vind ik deze privacy-instelling een goede onderneming van het Facebook-team. Het is een perfecte bescherming voor minderjarige jongeren en ik denk ook dat er erg veel ouders een heel pak geruster gaan zijn vanaf nu.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th December 2009, 22:03
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
Het is dan wel een goed idee van facebook maar ik heb mijn twijfels of het ook effectief zo hard gebruikt zal worden. Ik ken heel veel mensen die vrienden van vrienden toelaten tot het bekijken van foto's. En ik ken nog meer mensen die zowat iedereen accepteren als vriend vanaf het moment dat iemand er ook mee bevriend is. Minderjarigen en meer specifiek pubers zijn hier nog eens extra gevoelig voor. Zij gebruiken net zo'n sites om vrienden te maken en zullen daarom ook snel vrienden accepteren en over leeftijd zullen die mensen met slechte bijbedoelingen ook wel doen.

Wat ook een kanttekening is, is het feit dat pubers en dus minderjarigen meer gebruik maken van netlog dan van facebook. En zou dus netlog meer aandacht moeten besteden aan het bescherming van minderjarigen. Hoewel ik wel denk nu dat facebook het actueel bekent maakt dat netlog ook wel zal volgen.
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.