actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2010, 18:53
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Peuter verwart echt pistool met Wii-pistool

Peuter verwart echt pistool met Wii-pistool
(nieuwsblad)

TENNESSEE - Een driejarig meisje is overleden nadat ze een echt wapen had aangezien voor een neppistool voor de Nintendo Wii.

De Amerikaanse Cheyenne Alexis McKeehan uit Tennessee schoot zichzelf per ongeluk in de buik toen ze een echt pistool vastnam in de plaats van het neppistool van de Wii. Ze overleed later in het ziekenhuis.

De stiefvader van het meisje had het semi-automatische wapen op de tafel in de huiskamer laten liggen. Het kind wilde een schietspelletje op de Wii doen en dacht dat ze de controller van tafel pakte.

De man verklaarde dat hij lag te slapen op het moment van het fatale ongeval. Hij had het wapen van boven gehaald omdat hij dacht dat er een indringer rond het huis liep. Volgens hem zat de moeder van de peuter een paar meter verderop achter de computer. Normaal gesproken lag het wapen ongeladen in een kast verklaarde de man.

De vader en de moeder worden vervolgd.



Misschien was het een ongeluk maar wie laat als ouder nu een echt wapen op een tafel liggen, op een plaats waar elk kind aankan. Ook al was er sprake van een indringer, of je belt de politie of je legt op zijn minst dat wapen terug waar het hoort en de munitie op een andere plaats. Neen er is geen enkel excuus voor de ouders om dat wapen daar te laten liggen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th March 2010, 20:20
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Hoe is het nu mogelik dat zoiets gebeurd? Een kind mag niet meer spelen of het is te gevaarlijk. Dat men al niet de veranwoordelijkheid kan nemen om het al iets vijliger te maken. Ook snap ik het niet dat ze niet controleren dat pistool niet leeg was. Dat doe je toch automatisch als je dat ergens legt waar een kind er aan kan. En normaal leg je dit op de kast of dergelijke dan kan het kind er ten minste niet aan.
En wie laat een kind van drie jaar al 'geweldadige' spelletjes spelen? Ookal is dit op de Wii of de computer of ... het maakt niet uit, dit is onderantwoord. Normaal leren deze kinderen al heel veel. Wie weet gaan ze denken dat dit normaal is.
Ook is die indringer geen excuus. Wie valt er nu ook in slaap als er een indringer rond zijn huis loopt. Bij mijn wete niemand.
Ongelofelijk dat eerst erge dingen moeten gebeuren voor men voorzorgsmaatregelen neemt of overweegt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th March 2010, 13:18
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Dit spijtige ongeval had nooit mogen gebeuren! De vader dacht dat er een indringer rondliep, legde het pistool op het tafeltje, en viel in slaap? Als ik denk dat er een indringer rondloopt, is slapen het laatste wat ik zou doen! En de moeder zat aan de computer? Kan zij dan dat pistool niet bij haar op de computertafel leggen, als ze het persé dicht in de buurt willen? Of bovenop een kast waar het kind onmogelijk aankan? Dit is echt te gek voor woorden.
Als je kind speelt met iets, dan kijk je daar toch wel eens naar, al is het maar om vertederd te kijken, maar neen, de moeder heeft zelfs niets gezien. Ik begrijp écht niet hoe dit kon gebeuren! En een geladen geweer op de tafel leggen! Sommige mensen worden wel oud, maar hun verstand blijft wat achterwege. Heel spijtig voor het kindje dat hierbij het leven moest laten, de ouders hebben levenslang gekregen door dit ongeluk. Ik hoop dat ze deze fout nooit meer maken, en ook andere ouders aansporen om voorzichtig om te springen met zulk 'speelgoed'!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th March 2010, 15:40
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik heb meerdere bedenkingen bij dit "nieuws".
Ten eerste gaat het om een 3-jarig kind en een pistool.
Ik denk dat de meeste onderschatten wat een pistool weegt.
Ik zie een 3-jarig kind die niet zomaar van de tafel pakken, toch zeker niet zonder dat dit eerst op de grond valt.
Ten tweede heb ik de bedenking hoe zo'n kind dat kan vasthouden EN aan de trekker kan.
Ik zie dit gewoon niet mogelijk bij een 3-jarig kind.
Er zitten meerdere gaten in dit verhaal, het wordt tijd dat ze eerst dingen onderzoeken en dan pas dit publiceren.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th March 2010, 16:53
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Dit is toch echt wel heel triest! Ik begrijp ook niet dat je een echt wapen zomaar op tafel laat liggen wanneer er een peuter in huis rondloopt! Ik kan het wel begrijpen dat je het wapen bovenhaalt wanneer je denkt dat er een indringer in de buurt is, maar wanneer je dat doet moet je er 'zorg voor dragen'. En dat betekent zeker en vast niet het zomaar laten rondslingeren in huis. De vader heeft het wapen bovengehaald, wel, dan heeft hij er toch wel de verantwoordelijkheid over. De moeder mag dan wel slechts enkele meters verder achter de computer zitten, toch denk ik niet dat we haar meteen met de vinger mogen wijzen. Wist zij dat de vader een echt wapen had bovengehaald? Want dat wordt namelijk nergens vermeld. Misschien wist zij dit wel helemaal niet en dan kan een ongeval -spijtig genoeg- heel snel gebeurd zijn. Tinne zei al dat je soms eens naar je kinderen kijkt wanneer ze aan het spelen zijn, en dat kan ik alleen maar bevestigen. Maar wie zegt dat ze niet net nog naar haar kind had gekeken en dat het een minuut later al gebeurd was? Ik wil de moeder niet helemaal verdedigen hoor, maar ik vind dat we haar niet meteen moeten beschuldigen wanneer we deze details niet kennen. Ik vind het echt heel erg dat dit is kunnen gebeuren... Dat kleine meisje is gestorven door een heel stom ongeluk!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 10th March 2010, 18:24
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
Hoe haal je het in je hoofd om een echt en dan nog eens geladen wapen op tafel te leggen waar een kind rond loopt? Hoe stom kan je zijn?
En dan de uitleg van de vader : ik lag te slapen en ik had het pistool uit de kast genomen omdat er een indringer rond het huis liep. Daar kan ik helemaal niet bij. Als je denkt dat er een indringer rond het huis loopt, doe je toch helemaal geen oog dicht en leg je het pistool zeker niet op een plaats waar de indringer het voor jou zou kunnen pakken.
Dit is echt te stom voor woorden. Ik kan hier echt niet bij. Hebben die ouders geen hersens?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.