actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2012, 08:52
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
NMBS schaft 170 treinen af vanaf 9 december

De NMBS blijft bij het plan om 170 binnenlandse treinen tegen eind dit jaar te schrappen. Dat schrijven de Concentrakranten. De nieuwe regeling treft bijna 3.000 reizigers. Volgens de kranten gaat de nieuwe dienstregeling in vanaf zondag 9 december.

De NMBS liet eerder al weten in te grijpen in de dienstregeling omdat moet worden bespaard. Het gaat om treinverbindingen die minder dan 40 reizigers vervoeren, of treinen die niet eens de energiekosten dekken.

Ontgoocheld
De organisatie TreinTramBus is ontgoocheld over de nieuwe dienstregeling, die de NMBS zelf vermoedelijk eind deze maand zal bekendmaken. "Treinen zijn niet meer de ruggengraat van het openbaar vervoer", zegt Jan Vanseveren.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-december.dhtml

Mening:
Ik vind dit een zeer drastige beslissing. 170 treinen in 1 keer weg. Hebben ze stil gestaan dat 3000 reizigers hier de dupe van gaan zijn? Hoe zouden we zelf zijn, op eens wordt de trein die we naar school of werk nemen afgeschaft. Ik kom elke dag met de trein naar school en heb niet al te goede verbinding. Maar ik kan me gerust stellen door te beseffen dat ik wel een verbinding heb.
Wat als die 3000 mensen een jaarabonnement hebben gekocht ? Dit is een hoop weggesmeten geld voor deze personen. Ze hadden het vertrouwen in de NMBS zodat ze met dat abonnenement een jaar naar hun school of werk zouden kunnen gaan. En vanaf 9 december zal dit plots niet meer zo zijn.
Ik vind dit een zeer drastige beslissing en er zullen veel mensen hier de dupe van zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th October 2012, 11:07
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
170 treinen geschrapt vanaf 9 december

Ik volg de mening van Stijn. 3000 reizigers worden hiervan de dupe.
Ze moeten uitkijken naar een andere verbinding die hen wellicht minder goed zal uitkomen.
Hierdoor zullen velen vroeger moeten vertrekken. Het treinverkeer is nu soms al één grote warboel.
Treinen hebben vertraging, vele verbindingen komen slecht uit, ...
Nu nog eens 170 treinen minder kan dit alleen maar erger maken. Zeker voor de 3000 reizigers die er de dupe van zijn.
En 3000 mensen is niet eens zo weinig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2012, 11:01
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Enerzijds begrijp ik de verontwaardiging van de treinreizigers wel. Ze kunnen plotseling niet meer gebruik maken van de trein die ze normaal bijna dagelijks gebruiken. Langs de andere kant begrijp ik het standpunt van de NMBS ook wel. Er heerst nu een crisis in België en er moet nu eenmaal bespaard worden. Zeker als je hoort dat er op sommige treinen maar enkele reizigers meereizen of dat er op sommige treinen zelfs niet eens de kosten gedekt kunnen worden. Volgens mij zal dit wel een weloverwogen beslissing geweest zijn van de NMBS en zal er nagedacht zijn over hoe ze die reizigers toch naar hun bestemming kunnen brengen (eventueel met andere bussen of met andere verbindingen). Voor de reiziger is het eerst wel een beetje zoeken naar alternatieven, maar mits wat inspanningen van de reiziger, kan de NMBS op deze manier toch bijdragen om de begroting meer in evenwicht te krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.