actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2012, 18:00
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
20 jaar geleden werd eerste sms'je verstuurd

Vandaag is het twintig jaar geleden dat het eerste sms-bericht werd gestuurd.

Ga naar de link om het filmpje te bekijken.


maandag 03 december 2012, 13u41
Bron: VRT
Auteur: BELGA
http://www.standaard.be/artikel/det...121203_00389610

Mening: Jongeren en gsm zijn niet meer uit elkaar te houden. We moeten er ons wel van bewustzijn dat sms’en in een klaslokaal niet kan. Op middelbare scholen is het meestal verboden.
Leerkrachten moeten er zich van bewust zijn dat dit natuurlijk wel gebeurd. Met meerdere mogelijkheden op de markt voor te sms'en wordt het alsmaar moeilijker dingen te controleren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2012, 12:26
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
EIGEN MENING:

Ik vind het bewonderswaardig hoe snel alles vooruit gaat. Twintig jaar geleden is men begonnen met het sturen van smsjes, vandaag de dag kunnen de meeste Europese jongeren geen dag zonder smsjes te sturen. De evolutie die de gsmtoestellen sinds toen hebben meegemaakt is enorm. Het is allemaal begonnen met draadloze toestellen, die een enorme antenne hadden. Vandaag de dag kunnen de toestellen niet licht of fijn genoeg zijn.

Net vroeg ik nog aan mijn broer waarom hij een nieuwe gsm nodig had. Hij vertelde mij dat de zijne te oud was, terwijl de gsm nog maar één jaar oud was. Ik heb met mijn eerste gsm 6 jaar gedaan en hoop dat met het simpele model dat ik nu bezit ook te doen. Hoewel al die technologische vooruitgang iets goeds is, vind ik het belangrijk dat we niet over-consumeren. Waarom een gsm wegdoen, die nog goed werkt? Omdat we denken dat we daar aanzien door krijgen en het ons door onze hele maatschappij wordt ingepeperd dat nieuw altijd beter is. We zijn deel van een consumptiemaatschappij en eigenlijk moet dat veranderen, want op deze manier verbruiken we veel te veel. Het besef moet komen dat de dingen die je hebt, je niet maken tot wie je bent.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.