actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2013, 10:11
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Studio Brussel-presentator krijgt klappen

Studio Brussel-presentator Sam De Bruyn heeft klappen gekregen toen hij afgelopen weekend ‘s nachts op weg was naar huis in het Gentse Ledeberg. Enkele onbekenden pakten hem hard aan zonder reden. De Bruyn reageerde nadien woedend op Twitter.

‘Net klop gehad aan de reep. Zomaar. Happy fucking slapping. BLIJF UIT MIJN STAD, achterlijke eikels!! Chance dat’m ni deftig kon meppen’, schreef de presentator op Twitter na het incident. De Bruyn was gaan dj’en op enkele Chirofuiven en was daarna nog uitgeweest in Club 69, schrijft Gazet Van Antwerpen. Ter hoogte van De Reep kreeg hij plots klappen.

Even later twitter De Bruyn nog: ‘klein kneuzingske. No biggie. Maar geen cool gevoel. Zeker niet in je eigen buurt .. Lafaards.’

Enkele jaren geleden verhuisde De Bruyn na een soortgelijk incident uit Antwerpen. ‘Happy slapping’ is een term voor het verschijnsel dat een willekeurige persoon door een groepje in elkaar wordt geslagen.

Sam De Bruyn presenteert op Studio Brussel dagelijks ‘Zet’m Op Sam’ tussen 16u en 18u. Eén-kijkers kennen hem ook van de quiz ‘Het spiegelpaleis’ waar hij samen met Bruno Wyndaele op zoek ging naar het DNA van de Vlaming.


bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...130513_00579074

Eigen mening: Deze gebeurtenissen komen, jammer genoeg, dagelijks voor. Het is dan voor sommigen misschien ook een beetje dubbel dat het meteen in de krant verschijnt wanneer er een bekend persoon het slachtoffer wordt. Ik denk echter dat het ergens wel een goede zaak is dat het verhaal in de kranten verschijnt omdat op die manier de jongeren die zich zouden verlagen tot zulke daden misschien, na het verhaal van Sam De Bruyn te lezen, twee keer zullen nadenken. Het is tenslotte toch iemand die zeer populair is bij jongeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2013, 11:19
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Enerzijds ben ik het eens met wat Tinne zegt. Het is inderdaad zo dat het spijtig is dat dit in de krant komt wanneer er geslagen wordt op een BV. Dit verandert wel mijn standpunt niet over dit artikel. Ik vind dit artikel boecht. Het is erg dat een BV geslagen wordt maar het feit wat hij op Twitter zegt en dat hij geslagen is, vind ik boecht. Dit is niet echt belangrijk wereldnieuws en het is niet relevant.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2013, 18:21
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
In tegenstelling tot wat Steffi zegt, is dit absoluut geen boecht! Zeggen dat dit boecht is, is hetzelfde als je hoofd in het zand steken voor wat tegenwoordig gaande is. Happy slapping is een fenomeen dat dezer dagen veel meer opduikt. Het aantal slachtoffers stijgt exponentieel.
Dat Sam dit op zijn Twitter plaats, vind ik zeker geen slecht manoeuvre aangezien dit fenomeen zo nog eens onder media-aandacht wordt geplaatst. Het laat zien dat iedereen slachtoffer kan worden. Gelukkig kwam hij er zonder al teveel kwetsuren vanaf maar niet iedereen is zo gezegend.
Het wordt tijd dat hier veel meer actie tegen wordt ondernomen.

Zoals Tinne aanhaalde, is het opvallend dat dit nu wel in het nieuws komt aangezien het hier gaat om een BV. De gewone mens komt vaak niet aan bod. Dit is enorm jammer want zo lijkt het of het verschijnsel wordt geminimaliseerd. Hopelijk worden door de tweet heel wat mensen wakker geschud!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.