actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2013, 16:34
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Mayeur legt eed af als nieuwe burgemeester Brussel

Yvan Mayeur (PS) heeft de eed afgelegd als nieuwe burgemeester van Brussel. Mayeur volgt zijn partijgenoot Freddy Thielemans op.
Freddy Thielemans kondigde begin november aan dat hij zou stoppen als burgemeester van Brussel, een keuze die hij al voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 had gemaakt. Toch wilde hij niet spreken van kiezersbedrog.

Belga
Thielemans was sinds januari 2001 burgemeester van de stad. Zijn leeftijd was zijn belangrijkste reden om te stoppen. Thielemans is 69. Met de belangrijke verkiezingen in zicht vond hij het niet meer opportuun om er de motor van te zijn.

Zijn opvolger Yvan Mayeur is een geboren en getogen Brusselaar. Zijn ouders spraken thuis Brussels. Tot nog toe was hij voorzitter van het Brusselse OCMW.

De wissel van de sjerp zal in de eerste plaats een grote stijlverandering zijn in vergelijking met de volkse en bourgondische Thielemans.

Als nieuwe burgemeester wil Mayeur het centrum van Brussel aantrekkelijker maken. Hij heeft ook plannen om het De Brouckèreplein aan te pakken.

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening:

Het lijkt me eerlijk dat meneer Thielemans een stap opzij zet als burgemeester. Hij is 12 jaar aan de macht geweest in onze hoofdstad, en is ondertussen toch al 69 jaar. Ik hoop dat zijn opvolger, die plannen heeft om het centrum van Brussel aantrekkelijker te maken, dit ook zal doen. Voor mij is Brussel een stad waarmee ik me absoluut niet verbonden voel, terwijl het toch onze hoofdstad is. De keuze voor meneer Mayeur lijkt me een goede keuze: hij is een Brusselaar en kent de stad dus door en door. Hierbij komt dat hij toch al enige ervaring heeft met de leidinggevende functie, omdat hij voorzitter van het OCMW was.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.