actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2013, 15:31
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Thumbs up VN: "Wat verbergen we uit schaamte of angst?"

DM VIDEO "Homorechten zijn mensenrechten. Laat ons samen een vrije en gelijke wereld bouwen": die boodschap draagt de mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties uit in een opvallende video, die onder meer op Youtube wordt verspreid.

De problematiek wordt in het goed twee minuten durende filmpje geschetst als een soort raadseltje. Daarin figureren mensen met heel verschillende achtergronden retorische vragen als "Wat bestaat in elke uithoek van de wereld?" maar ook: "Wat is illegaal in 76 landen?" of "Wat wordt verborgen uit schaamte of angst voor opsluiting, marteling of zelfs de doodstraf?"

Het antwoord op al die vragen luidt uiteraard 'homoseksualiteit'. De Verenigde Naties hopen met de video mensen aan het denken te zetten en inzicht te geven over de mensenrechtenschendingen tegenover holebi's wereldwijd.

Bron: www.demorgen.be

Link filmpje: http://www.youtube.com/watch?featur...d&v=sYFNfW1-sM8

Mening:

Een goede zet van de Verenigde Naties. Dat zo'n sensibiliseringsfilmpje uitgaat van zo'n grote instelling werkt wel denk/hoop ik. We zijn al geëvolueerd qua omgang met homoseksualiteit, maar nog lang niet genoeg. Er is nog heel wat werk aan de winkel. Er worden nog te veel homoseksuelen in te veel landen gediscrimineerd en zelfs mishandeld. Als we onszelf een 'ontwikkelde' wereld willen noemen moet aan deze problematiek gewerkt worden. Homoseksualiteit is 'normaal'. Mensen die dit ontkennen zijn 'abnormaal'. Ik vind dit filmpje een heel goede eye-opener. Door een riddle te gebruiken wordt je verplicht om na te denken. Hierdoor blijft het ook goed hangen vind ik. Laten we hopen dat het filmpje door mensen uit alle uithoeken van de wereld wordt bekeken!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2013, 20:32
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
Ik vind dat het fragment de problematiek goed aankaart. Homoseksualiteit is geen taboe meer, maar toch hebben mensen het hier nog steeds moeilijk mee. Mensen schrikken wel eens wanneer ze opvangen dat iemand homoseksueel is, maar daarom ben je nog geen homofoob. Men zegt wel eens 'liefde kent geen grenzen'. Wie zijn wij, als mens, dan om er toch grenzen voor te maken? (lees wel: voor alles zal uiteindelijk wel een grens zijn, maar een aandachtige lezer begrijpt mijn formulering )

Net zoals Joost hieronder eerder al vermeldt hoop ik ook dat de boodschap van het filmfragment tot ver zal worden gehoord.

Laatst aangepast door Thomas.Schellekens : 15th May 2013 om 20:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.