actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 20:49
Eva.M*eusen Eva.M*eusen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 23
Eerste bedrijven starten met mobiel betaalsysteem via handtekening

Een door het Antwerpse bedrijf Sign2Pay ontwikkeld systeem dat klanten toelaat om bij online aankopen te betalen met een tablet of smartphone door middel van een handtekening met je vinger, is na een onderzoeks- en testfase klaar om zijn weg te vinden op de markt. In ons land is LensOnline - een van de grootste Belgische e-bedrijven - de eerste grote klant, in Nederland hebben onder meer United Brands en De Online Drogist het systeem al geïmplementeerd.

Het Sign2Pay-systeem komt bij de deelnemende webshops bij de betaalmogelijkheden in het rijtje van kredietkaart, bancontact en Paypal te staan en moet het volgens de makers hebben van snelheid en veiligheid. "We mikken specifiek op impulsaankopen en producten die je regelmatig opnieuw koopt zoals lenzen, scheermesjes of espressocapsules", zegt Nicolas Mertens van Sign2Pay. "Als je thuis in je zetel zit of ergens onderweg bent, is het een heel gedoe om er je kaartlezer bij te nemen om iets te kopen. Met dit eerste systeem ter wereld waarbij de bankkaart vervangen wordt door een rechtsgeldige handtekening, word je bovendien niet doorgestuurd naar de website van je bank of Paypal."

Eens je handtekening een eerste keer geregistreerd werd, herkent de software van Sign2Pay de manier waarop en de snelheid waarmee je je handtekening zet. "Dat is veel veiliger dan de pincode van een bankkaart, die makkelijk te kopiëren valt door iemand die over je schouder meekijkt", stelt Mertens.

Sign2Pay begon als een Antwerpse start-up en blijft met het kernteam ook in de Scheldestad, maar de commerciële afdeling verhuisde onlangs naar Nederland. "Daar is de e-commerce sector al meer ontwikkeld en zijn dus meer klanten te vinden", klinkt het. "Op termijn willen we ook de rest van de internationale markt aanboren."

Bron: De Morgen 17/11/2015
http://www.demorgen.be/economie/eer...ening-b55eb7e8/

Eigen mening: Ik vind dit een heel goed idee. Het gaat voor veel mensen een betere en snellere weg zijn om zaken via internet te kopen. Nu is het vaak een heel gedoe om de kaartlezer erbij te nemen. Ik heb het gevoel dat de maatschappij ons echt stimuleert om meer via het internet te kopen, zeker nu met de nieuwe manier van de handtekening. Alleen zeggen ze dat ze dit veiliger vinden dan de pincode, hier heb ik toch wel mijn twijfels bij. Een handtekening kan ook heel gemakkelijk over te nemen zijn. Zo hoop ik dan dat mensen hun handtekening moeilijk genoeg maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.