actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2016, 20:07
Niels.D*witte Niels.D*witte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Retie
Posts: 47
Ruim 560 drugsverslaafden ontsnapt uit instelling in Vietnam

Ongeveer 560 drugsverslaafden zijn in Vietnam uit een afkickcentrum ontsnapt nadat ze door de poort waren gebroken. Dat meldt het departement Sociale Zaken van de provincie Dong Nai. Al ruim 330 van hen konden weer ingerekend worden. Het centrum herbergt in totaal bijna 1.500 drugsveroordeelden.
Volgens Huynh Van Tinh, directeur Sociale Zaken van Dong Nai, raakten de gemoederen in de instelling verhit nadat een groep pas veroordeelden anderen had aangezet om mee te ontsnappen. Ze zouden gevangenen die niet wilden meehelpen om de poort open te breken, daarnaast hebben bedreigd.

Grootschalige ontsnappingen uit drugsinstellingen gebeuren wel vaker in Vietnam, dat naar schatting 180.000 drugsverslaafden telt. Wie in het land betrapt wordt op drugsgebruik, moet een straf van twee jaar uitzitten in een door de staat beheerde afkickkliniek.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20161024_0...ling-in-vietnam

Datum: 24/10/2016

Eigen mening: Ik vind dat dit niet zou mogen gebeuren. Deze mensen worden opgenomen in de instelling om hen te helpen afkicken en om drugs uit de maatschappij te houden. Daarom vind ik dat er een betere beveiliging moet zijn in deze instellingen. Het kan niet dat 560 mensen kunnen ontsnappen. Langs de andere kant vind ik ook dat deze verslaafde zelf slimmer moeten zijn. Ze zijn opgenomen in de instelling omdat ze daar willen proberen hen te helpen om van hun drugsgebruik af te komen. Als de gebruikers van hun probleem willen afraken moeten ze niet proberen om te ontsnappen. Op deze manier gaat hun drugsgebruik nooit minderen. Ik hoop dat dit niet te vaak meer gebeurt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.