actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2014, 19:05
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Zonder liberalen in regering verdwijnen er kinderen

Afzwaaiend minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) nam geen blad voor de mond in een debat met premier Elio Di Rupo bij de RTBF. Volgens hem leverde een regering zonder liberalen kinderontvoeringen, affaires en de dioxinecrisis op.

Premier Elio Di Rupo (PS) en vicepremier Didier Reynders (MR) gingen vanochtend in debat op de RTBF-radio. De mededeling van Reynders dat hij kandidaat-premier is, verbleekte echter in het niets bij een andere uitspraak van hem. "Zonder liberalen in de regering verdwenen er kinderen, zaten we met affaires, de dioxinecrisis. Er was een terugkeer van de liberalen nodig om alles weer op orde te zetten." Dat was een verwijzing naar de periode 1988-1999, toen de liberalen niet in de regering zaten.

De behoorlijk agressieve uitval van Reynders volgde nadat Di Rupo gewezen had op de gevolgen van een rechtse regering. De premier verwees naar de regering Martens-Gol, "tijdens dewelke we drie opeenvolgende indexsprongen hebben meegemaakt".

Via een tweet voegde Reynders nadien de precisering toe dat hij naar de "politieoorlog" uit die tijd verwees, "net zoals ik de dioxinecrisis als voorbeeld gaf voor de afwezigheid van ernstige controle op de voedselketen". Vooralsnog geen excuses dus. Op Twitter zijn de reacties op de uitspraken van Reynders nochtans niet mals.

Bron:
Het laatste nieuws
06/05/2014
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws...-kinderen.dhtml

mening:
Zeer smakeloos. Als je dit zegt alleen maar om in de kranten te komen en zo te hopen dat je meer stemmen zal halen. Dit omdat je naam in elke krant verschijnt is echt het laagste wat je kan doen. Ik vind het nog het ergste voor de ouders van de kinderen die toen verdwenen zijn! Ik zou nu zeker niet meer op hem stemmen. Ik vind dat ze hem toch op een of andere manier een sanctie moeten opleggen. Dit soort streken hoort nergens thuis en al zeker niet in de politiek!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.