actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2012, 10:59
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Amerikaanse studente zorgt met bikinifoto voor heisa op sociale media

Stella Boonshoft zorgt dezer dagen op sociaalnetwerksites voor heel wat ophef rond wat nu het vrouwelijke schoonheidsideaal is. En dat allemaal nadat de studente aan een unief in New York een foto van zichzelf in bikini op haar tumblr-pagina 'The Body Love Blog' postte, waarna ze het beeld ook op haar Facebook zette. En dit met bijhorend onderschrift: "OPGEPAST: deze foto kan door sommigen als obsceen beschouwd worden omdat het onderwerp niet mager is. En we weten allemaal dat alleen slanke mensen hun buik mogen laten zien om zichzelf te verheerlijken. Wel, daar doe ik niet aan mee. Dit is mijn lijf. Niet het jouwe. HET MIJNE. Wat impliceert dat ik ermee doe wat ik wil en dat dit echt niet jullie 'f***ing business' is. Ik bedoel: mijn gewicht, IS JULLIE F***ING BUSINESS niet."

Het was fotograaf Brandon Stanton die de zaak aan het rollen bracht, toen hij voor een fotoreportage genaamd 'Humans of NY' (mensen van New York) toevallig op Boonshoft stuitte. Hij overhaalde haar een foto -met kleren- te nemen, maar postte op zijn Facebook met daarop alle foto's uiteindelijk toch het beeld in bikini waarover het meisje sprak dat op haar Tumblr stond. Dat zorgde snel voor een golf aan reacties, zowel in positieve als vooral negatieve zin. Zo lokte de fysiek van de studente veel verontwaardiging uit. Gisterennamiddag telde de foto na vier dagen al bijna een half miljoen likes en meer dan 22.000 commentaren.

Miljoenen mensen die je opvallende bikinifoto zien en er in vele gevallen een oordeel over spuien, dat moet wat doen met een mens. Tussen de vele reacties staat ook een commentaar van het meisje zelf: "Toen ik de foto voor het eerst zag op Facebook, barstte ik in tranen uit. Dat doe ik nu eenmaal als ik overmand wordt door emoties en niet goed weet hoe me te voelen. Daarna spookten miljoenen gedachten in mijn hoofd, maar de meest prominente was: dit is exact de aandacht die ik wou om mijn boodschap over ons gewicht in de kijker te zetten. Dit is de perfecte plaats om mijn verhaal te delen en daar moet ik trots op zijn. Maar waarom voelde ik me aanvankelijk zo slecht?", vraagt Boonshoft zich af, die ook nog stelde dat ze lang overwoog om aan Stanton te vragen de foto offline te halen, maar uiteindelijk toch besliste dat niet te doen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1522020/2012/10/23/Amerikaanse-studente-zorgt-met-bikinifoto-voor-heisa-op-sociale-media.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Mijn mening
De reden waarom ik dit artikel post, is omdat ik simpelweg geshockt ben. Het klinkt enorm cliché maar ik ben iemand die ervan uitgaat dat iedereen mooi is op zijn of haar manier; dik of dun (zolang alles maar wat in proporties is)... Toen ik de foto van Stella zag, vond ik het oprecht een mooie foto. Ze heeft een prachtig gezicht, op zich een mooi lijf en vooral haar innerlijke kracht siert haar. Zij durft er uiteindelijk wel voor uit te komen dat zij niet behoort tot wat gezien wordt als "het schoonheidsideaal", maar toch zijn er enorm veel mensen die haar afdoen als één of andere vleeshoop. Dit maakt mij eerlijk gezegd zelfs emotioneel... Mensen moeten zichzelf kunnen zijn en als dit dan echt een wereld is waarin alleen meisjes die rond de 50kg wegen foto's mogen zetten op Facebook van zichzelf in bikini dan klopt er toch iets niet?!

Hieronder vind je een paar van de reacties op het artikel van hln. Ik heb ze erop gezet omdat ik er gewoonweg van gruwel. Ten slotte wil ik nog even Michael Jackson "quoten"; If you want to make the world a better place, take a look at yourself then make a change.

Commentaren van anderen:

iedereen doet wat hij/zij will maar dit kan je zeker geen schoonheid noemen. . Dan zie ik toch veel liever mijn vrouwke die waarschijnlijk maar de helft weegt.

Ik kruip zodadelijk bij mijn lekkere slanke vriendin (36/38 afhankelijk van het seizoen) met een mooie klein poepke en kleine boezem (superstevig b-ke). . Heerlijke mooie verfijnde schoonheid, al zeg ik het zelf. . Dat is mijn ding, dat anderen op vleesmassa's vallen is hun ding.

Het feit dat ze striae heeft op haar buik zegt genoeg. Eet eens gezond en beweeg voldoende, de rest komt vanzelf.

Amai den frituur bij haar in de buurt moet ook blij zijn, geef mij maar slank inplaats van die oliebol :')

Er zijn natuurlijk ook (gelukkig) betere commentaren:

vind het straf dat mensen reageren van dat ze dit niet wilden zien...maar wat als ze net dit dit meisje in hetecht zien en er net verliefd op worden?wat dan?gaan ze daar dan ook moeilijk over doen?sorry,dat meisje verdient net heel veel respect omdat ze dit doet. dik of dun,het maakt ni uit, we zijn wie we zijn en ieder moet er respect voor hebben!

Als slanke, graatmagere en gemiddeld gebouwde mensen zich in bikini mogen tonen, mogen volslanke mensen dat ook. Iedereen gelijk voor de wet. En als het je niet aanstaat, ga dan elders! . Alsof al die venten die azen op vrouwelijk schoon zelf adonissen zijn!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2012, 11:59
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Naar mijn mening is het gewoonweg gek dat je een foto van jezelf in je ondergoed, op een heel opvallende plaats op het internet zet.
Mij maakt het ook echt niet uit of dit nu een vollere vrouw is, of juist een heel slanke. Als je zo'n foto van jezelf op het internet zet, kan heel de wereld die zien, en sinds wanneer is het normaal dat je jezelf halfnaakt aan de hele wereld laat zien?
De boodschap die de studente meedraagt is op zich mooi, maar volgens mij ook weinig doordacht. Te magere mensen zouden geen schoonheidsideaal mogen zijn, maar zwaarlijvige mensen zouden dat net zo min mogen zijn, want beide gevallen zijn heel erg ongezond.
In Amerika zijn 3 mensen op 4 zwaarlijvig, wat natuurlijk een extreem hoog aantal is. Zwaarlijvigheid leidt dan weer tot diabetes, te hoge bloeddruk, hartstoornissen, ... Dat zou toch ook geen ideaal mogen zijn?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.