actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2011, 21:11
Hans.VanGorp Hans.VanGorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 35
17 vrachtwagens met hulp geplunderd in Turkije

In de Turkse provincie Van werden zeventien vrachtwagens met hulpgoederen van de Rode Halve Maan geplunderd na de aardbeving van zondag.


'De plunderaars, die zich bij elke aardbeving manifesteren, hebben ook nu toegeslagen. Zeventien van onze vrachtwagens werden maandag en dinsdag geplunderd in de hoofdstad van de provincie en in Ercis, de stad die het zwaarst getroffen werd', zei Ahmet Lutfi Aker.

De politie bevestigde een aantal gevallen van plunderingen. Bewoners van Ercis vertelden dat plunderaars dinsdag een vrachtwagen met tenten hadden tegengehouden en de chauffeur hadden afgeranseld voordat ze er met de lading vandoor gingen.

Slachtoffers in Van uitten woensdag hun woede, onder meer omdat de verdeling van tenten traag zou verlopen. Ze verweten de autoriteiten etnische discriminatie. De meerderheid van de bevolking in het oosten van Turkije is Koerdisch.

Premier Recep Tayyip Erdogan erkende woensdag 'mankementen' in de aanvoer van de eerste hulp naar de slachtoffers van de aardbeving.

Bron: De standaard
Datum: 26/10/11

Mijn mening: Ik vind het verschrikkelijk wat hier gebeurd in Turkije. Dit is iets dat ik vaak lees als er een bevolkingsgroep in nood is geraakt na een natuurramp. De ene cijfert zichzelf weg en probeert anderen die hem nodig hebben te helpen, de andere denkt alleen aan zichzelf en steelt de hulpmiddelen die anderen hard nodig hebben. Wat mij hierin nog het meest kwaad maakt is dat ze dan ook nog geweld gebruiken tegen die vrachtwagenchauffeurs! Dit zijn mensen die hun best doen om andere te helpen. Ik weet dat het moeilijk is voor de autoriteiten om dit probleem op te lossen, want zo'n overval is snel gebeurd, maar misschien moeten ze proberen om te vrachtwagens te laten beschermen door bijvoorbeeld het leger.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2011, 16:25
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Allereerst vind ik het verschrikkelijk dat er weer een natuurramp heeft plaatsgevonden. Maar met betrekking tot dit artikel kan ik zeggen dat ik de mening van Hans volg. Ik kan er ook niet bij dat er mensen zijn die effectief hulpmiddelen stelen. Als men mij zou vertellen dat deze vrachtwagen geplunderd zouden zijn door de getroffen mensen zou ik er nog meer begrip voor unnen opbrengen, maar als het effectief gaat over een bende die elke keer toeslaat als er iets ergs gebeurd is dan is dit niet te begrijpen.
Vandaag de dag zijn er dus nog wel degelijk mensen die enkel aan zichzelf denken, en niet aan anderen, die dit misschien meer als hemzelf, nodig hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.