actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 07:14
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
'Giftige stoffen in bekende merkkleding'

'Giftige stoffen in bekende merkkleding'

Kleding van twintig internationale modemerken bevat gevaarlijke chemicaliën. Dat beweert Greenpeace in een onderzoeksrapport, dat de organisatie dinsdag in Peking presenteert. Greenpeace noemt onder meer de modeketen Zara, waar in kleren 'stoffen werden aangetroffen die niet alleen hormoonverstorend, maar ook kankerverwekkend kunnen zijn'.
Zara voert de lijst aan. Greenpeace zegt in de kleding stoffen te hebben aangetroffen die hormoonverstorend werken en kankerverwekkend kunnen zijn. Het gaat om verfstoffen met amines die in de EU zijn verboden. Ook kleding van merken als Levi's, Esprit en Tommy Hilfiger bleken giftige stoffen te bevatten. Zelfs drinkwaterbedrijven kunnen die niet uit het water filteren, zegt Greenpeace.

bron: www.nieuwsblad.be

mening: Ik vind het verontrustend om dit nieuws te vernemen. Ik kreeg toen ik dit las kippenvel, want als je er over nadenkt zouden die stoffen nu ook in je eigen kleding kunnen zitten. Vooral voor kinderkleding vind ik dit geen goede reclame. Kinderen zijn tenslotte 'zwakke' wezens die snel ziek kunnen worden. Ik hoop dat ze hieraan toch iets kunnen doen zodat de stoffen uit de kleding gaan, of toch verminderen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.