actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th January 2013, 13:16
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Di Rupo verdedigt homohuwelijk op Twitter

BRUSSEL - ‘Ik ben trots op ons land waar alle koppels het recht hebben om te trouwen', zegt premier Elio Di Rupo maandag op Twitter. De eerste minister reageert daarmee op het massale protest in Frankrijk tegen de mogelijke invoering van het homohuwelijk daar.

Ons land laat al tien jaar toe dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar trouwen. In Frankrijk hoopt de centrum-linkse meerderheid nu ook het homohuwelijk en adoptie door homoseksuelen te kunnen invoeren.

Zondag werd in Parijs massaal geprotesteerd tegen dat voorstel. Volgens de politie waren er 340.000 demonstranten. Daarmee was het waarschijnlijk het grootste protest sinds een onderwijsdemonstratie in 1984.

Het massale protest heeft de Belgische premier Di Rupo, zelf een homoseksueel, blijkbaar aangegrepen. Hij schreef maandag op Twitter onderstaand bericht:


Elio Di Rupo✔
@eliodirupo

Ik ben trots op ons land waar alle koppels het recht hebben om te trouwen. #mariagepourtous #België



Het Franse verzet tegen het homohuwelijk, dat vooral uit religieuze hoek komt, is de laatste maanden aangezwollen en de steun voor legalisatie is sindsdien afgenomen. Volgens een peiling is momenteel 52 procent van de Franse bevolking nog voor legalisatie. In augustus was dat nog 65 procent.

Ook in ons land was opgeroepen om dit weekend te betogen tegen het homohuwelijk. Er daagden enkele tientallen mensen op.

Commentaar:
Persoonlijk snap ik niet dat, in een modern land als Frankrijk, het homohuwelijk nog niet gelegaliseerd is. Het huwelijk is in mijn ogen een teken van liefde, of dit nu tussen mensen van hetzelfde geslacht is of niet, liefde mag gevierd worden. Bovendien ben ik verbaasd over het feit dat er zoveel mensen zijn komen opdagen, bij de protesten in Frankrijk. Ik vind het gek dat men in zo'n multicultureel land, niet overweg kan met seksuele geaardheid. Hopelijk komt hier snel verandering in. Tevreden ben ik dan wel over het gegeven dat er bij de Belgische protesten maar weinig mensen zijn komen opdagen.


Bron:
De Standaard Online, 14 januari 2013, (http://www.standaard.be/artikel/det...130114_00432436)

Laatst aangepast door j*rie.willems : 14th January 2013 om 13:28.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2013, 15:51
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Ik begrijp dit ook totaal niet. Heeft er iemand dan zo'n haat tegenover homokoppels om hiervoor te gaan betogen? Want als je zoiets hebt van "ach ja, ze doen maar" kom je hiervoor toch niet op straat?
Ook vind ik dit vrij kleinzielig van de mensen. Je kiest niet op wie je verliefd wordt, je wordt gewoon verliefd. Als je dan op iemand verliefd wordt van hetzelfde geslacht is dit fout of wat? En deze mensen mogen hun liefde voor elkaar niet uiten?
Kom zeg, we leven toch in een moderne samenleving! Leef en laat leven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.