actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2013, 18:41
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Homoseksuele leerkracht wil trouwen, verliest job

In het Amerikaanse Philadelphia is een homoseksuele leraar ontslagen, nadat hij zijn trouwplannen bekend maakte. De man had net de aanvraag voor zijn trouwvergunning ingediend, toen hij aan de deur gezet werd. Dat meldt CNN.
Michael Griffin was al 12 jaar aan de slag als leraar Frans en Spaans op de Holy Ghost Preparatory School, een katholieke middelbare school. Ook de geaardheid en relatie van de man was geen geheim voor de school. Toch werd Griffin de laan uitgestuurd. Volgens het schoolhoofd zou de man met het aanvragen van de vergunning het contract met de school hebben geschonden.

9/12/2013
http://krantennieuws.mamanieuws.be/...rliest-job.html
Bron: CNN

Mening:

Ik snap nog altijd niet dat er mensen ontslagen worden omdat ze anders geaard zijn. In het artikel werd vermeld dat ze wisten dat de leerkracht homo was. Maar dat ze hem toch hebben laten gaan omdat hij met het aanvragen van zijn vergunning het schoolcontract zou geschonden hebben. Ik denk niet dat scholen dit in hun arbeidsovereenkomst kunnen eisen. Dit is een harde vorm van racisme. Ik denk toch niet dat je anders met iemand gaat samen werken omdat hij 'anders' is. Ik hoop daarom ook dat de school beseft dat ze een grote fout hebben gemaakt en dat ze de leerkracht in dienst nemen en een eventuele vergoeding geven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2013, 19:00
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Ik vind het toch wel straf dat men hem eerst liet werken op die school terwijl ze wisten dat hij homoseksueel was. Als het daadwerkelijk tegen hun principes inging, hadden ze hem vroeger moeten laten gaan. Wachten tot hij getrouwd was, is gewoon 'uitstel van executie'. Ik denk ook dat dit harder voor de persoon in kwestie aankomt aangezien hij er een tijdje gewerkt heeft.
Toch ben ik het met D*nnis eens, je kan niet zomaar iemand ontslaan (of zelfs weigeren) op basis van seksuele geaardheid. We leven in een post-moderne samenleving, ik denk dat het tijd is om deze mensen volledig te aanvaarden zoals ze zijn en ze op te nemen in onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.