actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 06:55
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
New Yorkse politie zet misdaadkaart online

New Yorkse politie zet misdaadkaart online

De New Yorkse politie heeft een interactieve misdaadkaart online gezet. De kaart toont het aantal moorden, verkrachtingen en andere misdaden per wijk in de Big Apple.

De New Yorkse politie werkt al langer met een digitale misdaadmap. Die map biedt een duidelijk beeld van hoe de criminaliteit verspreid is over de verschillende stadswijken. De map heeft bijgedragen tot een meer gerichte aanpak en die aanpak heeft dan weer bijgedragen aan de daling van de misdaadstatistieken in de stad. Ooit behoorden die tot de hoogste in Amerika, maar momenteel kan New York de laagste statistieken in 50 jaar voorleggen en geldt de Big Apple als één van de veiligste grootsteden in de VS.

De misdaadmap wordt nu toegankelijk voor het grote publiek via http://maps.nyc.gov/crime. Op de site krijgen bezoekers een blik op de misdaadstatistieken in de verschillende delen van de stad. Zo kan voor de periode tussen januari 2012 en oktober 2013 maand per maand gekeken worden hoeveel gevallen van bijvoorbeeld moord, verkrachting, diefstal en inbraak er waren in een bepaalde wijk of zone.

Bron: De Morgen
Datum:11/12/2013

Mening:Ik ben geen voorstander van een online misdaadmap die geraadpleegd kan worden door het grote publiek. Dit zorgt alleen maar voor onrust en ongerustheid. Je hoort al genoeg schokkend nieuws op de radio of televisie. Naar mijn mening zou enkel de politie bevoegd mogen zijn om deze map in te kijken. Misschien kan deze map er wel voor zorgen dat mensen meer op hun hoede zijn. Als je weet dat jouw regio gevoelig is voor diefstal, zal je bijvoorbeeld al sneller een degelijk alarmsysteem instaleren. De map zet aan tot voorzichtigheid. Maar is dit wel nodig? Ik zou absoluut niet willen weten welke criminele feiten er in mijn regio al zijn gebeurd.

Laatst aangepast door e*ise.vandenabeel : 11th December 2013 om 07:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.