actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 21:38
jeffrey.a*driaensen jeffrey.a*driaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 20
Telenet gaat prijzen opnieuw verhogen

Telenet gaat begin volgend jaar opnieuw een prijsverhoging doorvoeren. Dat heeft CEO John Porter vrijdagavond aangekondigd in “De afspraak” op Canvas. De stijging is volgens Porter nodig omdat het dataverbruik sterk blijft groeien en het bedrijf dus extra moet investeren. Hoe groot de prijsaanpassing precies zal zijn, is nog niet bekend. Volgens de topman wordt het minder dan vorig jaar, in lijn met de inflatie.
Eind 2014 kondigde Telenet eveneens een prijsverhoging aan en dat veroorzaakte toen een storm van verontwaardiging. Er werd een petitie opgezet en groepsaankopen bij andere providers georganiseerd. Maar uiteindelijk leidde dat niet tot klantenverlies.

De prijzen jaarlijks aanpassen is routine in de telecomsector, zegt Porter vrijdag, die toegeeft dat de communicatie vorig jaar niet zo goed verlopen is. Nu verwacht hij minder heisa. “De mensen zullen er deze keer niet zo door schrikken.” De communicatie over de prijsverhoging aan de Telenet-klanten volgt in januari, de aanpassing zelf later op het jaar.

Bron:http://www.gva.be/cnt/dmf20151212_0...pnieuw-verhogen

Eigen mening: Ik denk dat het wel gevaarlijk is om de prijzen van Telenet te verhogen. Ik denk dat ze er heel veel klanten mee gaan kwijt spelen. Het al niet zo goedkoop. Ik denk dat ze toch ergens een plan moeten bedenken om de prijs niet te verhogen en met een alternatief moeten komen ook al is dat moeilijk. Misschien kunnen ze ergens anders op besparen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2015, 00:04
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Telenet gaat prijzen opnieuw verhogen

Inflatie is een algemene stijging van het prijspeil wat ervoor zorgt dat je voor hetzelfde geld minder zal kunnen kopen. Jouw koopkracht zal met andere woorden wat afnemen. Bijgevolg verwacht ik dat de prijsstijging van de producten bij Telenet beperkt zal blijven, aangezien deze zal schommelen rond de 1,5% in 2016. Het zou me dan ook niet verwonderen dat de concurrenten hun prijzen ook aanpassen, want de telecomsector is eigenlijk een oligopolie. Er zijn weinig aanbieders en ze proberen te concurreren aan de hand van andere manieren dan de prijs, door bijvoorbeeld een betere service of via reclame. Wel denk ik niet dat de stijging van de prijs zal leiden tot verlies van klanten bij Telenet.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th December 2015, 04:32
N*ck.Peeters N*ck.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Leo'burg
Posts: 89
Mijns inziens is het vrij logisch dat prijzen jaarlijks verhoogd worden. Diensten worden duurder, investeringen moeten zichzelf ook terugverdienen, en dit wordt altijd doorgerekend aan de klant. Telenet zal hierdoor opnieuw wat klanten verliezen, maar als die klanten puur prijs-kwaliteit gaan bekijken, zullen ze rap terug klant worden, aangezien tot op heden geen enkele andere aanbieder (lees: er is maar één andere aanbieder: Proximus) is die hetzelfde als Telenet kan aanbieden aan dezelfde (of een goedkopere) prijs. Het is voor Telenet dus een win-winsituatie.
Er zullen altijd wel mensen zijn die vinden dat ze beter af zijn bij Proximus (Scarlet, Tele2, ... is ook Proximus), mede ook omdat ze technisch niet onderbouwd zijn én enkel naar de centen kijken. Telenet heeft met andere woorden niks te verliezen. Geen vuiltje aan de lucht dus.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.