actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 09:49
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Vermassen met dood bedreigd na proces parachutemoord

Advocaat Jef Vermassen heeft doodsbedreigingen gekregen. Die hebben te maken met de uitspraak in het proces over de parachutemoord, zo schrijven Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg maandag.
Vermassen bevestigt de bedreigingen. Hij zegt te betreuren dat het nieuws is gepubliceerd, maar dat 'het spijtig genoeg juist is'. 'Ik hoop dat de hetze tegen mijn persoon stopt', zegt de advocaat nog. Vermassen heeft ook een klacht ingediend.

In het proces van de parachutemoord verdedigde Vermassen de familie van slachtoffer Els Van Doren. De veroordeling van beschuldigde Els Clottemans tot dertig jaar cel veroorzaakte heel wat opschudding omdat er geen materiële bewijzen waren van haar schuld. Na de uitspraak werden op de socialenetwerksite Facebook groepen tegen advocaat Vermassen opgericht.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
Ik kan heel goed begrijpen dat vele mensen het niet eens zijn met de straf die Els Clottemans krijgt. De mensen denken dat deze uitspraak er komt door Vermassen. Misschien is dit ook zo, want hij is een van de beste advocaten hier in België. Maar deze man heeft alleen maar zijn job gedaan. Daarom vind ik het niet kunnen dat er doodsbedreigingen worden geuit naar Vermassen toe. Het gerecht heeft nu eenmaal deze uitspraak gedaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2010, 17:53
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Ik ben niet echt verrast dat Jef Vermassen doodsbedreigingen krijgt. Zelf vind ik het ook onwaarschijnlijk dat iemand zonder concrete bewijzen kan gestraft worden. Maar Vermassen heeft gewoon zijn job gedaan, en geprobeerd om de jury te overtuigen dat Clottemans schuldig is. Het is nu eenmaal zijn job om zijn cliënt zo goed mogelijk te verdedigen en/of om de tegenpartij in een slecht daglicht te plaatsen.
Ik denk dat de grote media aandacht voor het proces ook een belangrijke rol speelt in wat er nu allemaal gebeurt. Zonder al die heisa zou Vermassen geen doodsbedreigingen gekregen hebben!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th November 2010, 19:56
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Ik vind niet dat zoiets moet gebeuren. Hij is een van de beste advocaten in België en heeft gewoon weer eens bewezen dat hij zijn job goed doet. Hij kan er niet aan doen dat hij gewoon zijn werk doet, het is niet hij die uiteindelijk besloten heeft om Els Clottemans te veroordelen, dit doet de rechter en de jury. Natuurlijk heeft Vermassen het wel straf 'gespeeld' , hij is nu eenmaal goed in het uitleggen en argumenten geven. Maar daarom moet hij nu nog niet bedreigd worden.
In verband met de zaak Els Clottemans vind ik het heel vreemd dat er nu een optocht komt voor Els Clottemans. Oké, er waren geen echte bewijzen dat ze schuldig is voor de moord op Els Van Doren, maar niemand zal weten hoe het echt in elkaar zit, om dan een optocht voor de 'beschuldigde' te organiseren? Terwijl er ook een grote kans is dat ze het wel gedaan heeft. Ik vind dit absoluut niet nodig! Maar dat is natuurlijk mijn mening ervan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th November 2010, 20:08
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte Van Helshoecht
Ik vind niet dat zoiets moet gebeuren. Hij is een van de beste advocaten in België en heeft gewoon weer eens bewezen dat hij zijn job goed doet. Hij kan er niet aan doen dat hij gewoon zijn werk doet


Zou jij aan een huurmoordenaar ook steun geven omdat hij gewoon maar zijn werk deed en toevallig kei goed is in moorden?
( Ik vergelijk Vermassen absoluut niet met een huurmoordenaar, ik wil met deze vraag enkel mijn punt duidelijk maken.)

Een moeilijke discussie is het maar voor mij geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Persoonlijk vind ik het degoutant dat van deze simpele regel afstand genomen werd in dit proces.
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.