actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 21:55
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Politie waarschuwt voor nepagenten

Politie waarschuwt voor nepagenten

Het gebeurt steeds vaker dat criminelen zich voordoen als agent van de politie of van een nutsbedrijf en zo een huis binnendringen om te stelen. De federale politie waarschuwt dinsdag voor het fenomeen en geeft een aantal preventietips mee. In de eerste helft van 2011 werden al 262 mensen het slachtoffer van nepagenten. Vorig jaar waren het er 549 en in 2009 maar 286.

De nepagenten hebben het volgens de politie vooral gemunt op ouderen of alleenstaanden. Ze stellen zich voor als politieman, meestal in het Frans, en tonen een valste dienstkaart. Meestal zijn de verdachten in het blauw gekleed en vaak hebben ze een zendradiootje bij. Er werden ook vrouwelijke verdachten opgemerkt. De buit bestaat vooral uit juwelen, goud, lederwaren, geld, waardepapieren, kunstvoorwerpen en antiek. Het gebeurt dat ze zeggen dat er in de woning ingebroken werd. Ze tonen dan voorwerpen van het slachtoffer die ze snel hebben gestolen bij het binnenkomen. Soms slagen daders er ook in een bankkaart te stelen en de pincode te bemachtigen om daarna geld af te halen. De politie adviseert voorzichtig te zijn als iemand onaangekondigd voor de deur staat. Tijd winnen is belangrijk om te kunnen nagaan of het om een valse agent gaat. Een ketting op de deur plaatsen, kan daarbij helpen. Dat geeft tijd om vragen te stellen. Doe niet open als er geen dienstkaart wordt getoond, adviseert de politie. Ook een tip: het nummer van de lokale politie naast de telefoon bewaren.

Bron: http://nieuws.be.msn.com/binnenland...voor-nepagenten

Heel simpel, niemand, echt niemand zelfs de overheidsinstanties of betrouwbare instanties zouden je scepticisme niet moge omzeilen. Zelfs als er een echte politieagent op je stoep staat moet je kritisch zijn en hem niet zomaar binnenlaten.
Ook de tip die onderaan vermeld staat lijkt me tekort schieten: ga je elke keer de politie bellen als er iemand voor de deur staat die zegt dat hij van een of andere instantie is en wat gaat de politie er dan aan doen, gaan ze elke keer langskomen om de identiteit en echtheid van die persoon te controleren? En wie gaat de identiteit van die politiemensen controleren ? We komen hier in een vicieuze cirkel terecht lijkt me.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2011, 00:15
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Ik betreur deze zaak ten zeerste. Dieven die gebruik maken van het vertrouwen van de mensen in de politie vind ik persoonlijk zeer schrijnend. De preventietips zijn wel goed dat ze gegeven worden maar ik denk dat niet veel mensen ze gaan gebruiken. Als er een politieagent met een badge ( ook al is het een fake badge ) voor een persoon zijn deur staat denk ik dat er redelijk wat mensen niet ga nadenken om naar de politie te bellen om verificatie te krijgen. Ik vind het ook zeer zwak dat de dieven vooral oudere mensen viseren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2011, 12:23
niels.geboers niels.geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 30
Politie waarschuwt voor nepagenten

Als dieven zo gaan beginnen, dan is er binnekort bijna niets meer dat de echte politie kan doen. Ik vind dit dan persoonlijk heel laf van de daders om zich voor te doen als politie en dan vooral bij oudere mensen die zich zelf bijna niet kunnen verdedigen. Het is dan ook zo als men dan een echte agent op straat of ergens anders tegen komt dat men zich gaat afvragen of hij wel echt is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.