actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 11:00
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
Avondklok voor kinderen in Nice

Avondklok voor kinderen in Nice

PARIJS/NICE - Kinderen onder de dertien jaar mogen in de Zuid-Franse stad Nice ’s avonds laat niet meer op straat zonder begeleiding van volwassenen. De avondklok, van 23 tot 5 uur, geldt op dinsdag-, vrijdag- en zaterdagavonden en tijdens schoolvakanties.

Christian Estrosi, burgemeester van Nice en minister van Industrie, wil op die manier iets doen aan de delinquentie. Ouders van kinderen die de avondklok aan hun laars lappen en die herhaaldelijk worden opgepakt, kunnen onder bepaalde omstandigheden hun kinderbijslag verliezen.

De Franse regering schuift in aanloop naar de regionale verkiezingen van maart volgend jaar de thema’s 'veiligheid en migratie' duidelijk naar voren. Minister van Binnenlandse Zaken Brice Hortefeux had begin november al het voorstel gelanceerd van een avondklok specifiek voor min-dertienjarigen die al in aanraking zijn gekomen met het gerecht.

Bron: De Standaard

Eigen mening:
Dit is een oplossing waar ik helemaal niet achtersta en me doet denken aan toestanden van tijdens oorlogen. Dit getuigt, naar mijn mening, van weinig creativiteit naar het zoeken van oplossingen voor jeugdcriminaliteit.
Over de strafmaat ben ik al helemaal niet te spreken. Het verliezen van kinderbijslag, vooral bij minderbedeelden, kan volgens mij leiden tot nog meer criminaliteit en diefstallen.
Volgens mij is het beter om jongeren, die met het gerecht in aanraking geweest zijn, te verplichten om op internaat te gaan (kosteloos), waardoor je ze ten eerste van het straat haalt, en ten tweede een goede opleiding geeft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2009, 12:10
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Dit vind ik eigenlijk geen goede manier om deliquente jongeren te stoppen.
Want de jongeren die echt criminaliteit uitsteken gaan deze avondklok toch negeren. De avondklok zal het tegenovergestelde effect uitoefenen op deliquente jongeren, want zij zullen vinden dat die avondklok hun vrijheid afpakt. Dan zullen zij dit stiekem doen en zullen hun ouders hier niets aan kunnen doen. En de straf vind ik ook niet gepast.
Want wat maakt het die jongeren nu uit dat hun ouders geen kinderbijslag meer krijgen? Ik zou ook eerder een internaat aanraden als oplossing. Daar kunnen ze niet buiten komen en daar zijn ze verplicht om op een bepaald uur in hun kamer te zitten. Op internaat is er ook dag- en nachtbewaking. Dus wordt de kans minder dat ze om 23u nog op straat kunnen komen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th December 2009, 17:05
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Ik ben ook tegen een avondklok. Ik heb echter mijn bedenkingen bij het internaat dat wordt voorgesteld door Sanne. Ik denk dan in de richting van een half open instelling, waar je overdag buiten mag en 's avonds terug binnen moet zijn. Hier hebben de jeugdelinquenten dan vooral contact met andere jeugddelinquenten. Zo creëer je hetzelfde probleem als in de gevangenis, dat de delinquenten er uit komen met nog veel meer 'vakkennis'.
Ook zeg je dat het kosteloos moet zijn, moeten er dan andere mensen betalen omdat een voor hen onbekend kind de wet overtreed? Want echt kosteloos is niets, er is altijd iemand die moet betalen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th December 2009, 17:51
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 79
Lees dit bericht nog eens terug! Het is een avondklok voor ONDER 13 jaar. Is het niet meer dan normaal dat kinderen van die leeftijd na 23 uur niet meer buiten komen zonder volwassene?

Het feit dat Parijs deze avondklok heeft ingeroepen wil zeggen dat er veel te veel kinderen op straat liepen tijdens de nacht zonder ouders!
En nog erger: dat ouders dit toelieten!

Deze avondklok is een goede zaak. Zowel voor de veiligheid van de kinderen alsook voor de idiote ouders die dringend hun verstand moeten terugkrijgen.

Grote steden zoals Parijs en Nice zijn na 23 uur geen plaats voor -13-jarigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.