actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2009, 21:37
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Vijftien jaar fietsverbod voor student

Vijftien jaar fietsverbod voor student

Een Duitse student mag vijftien jaar lang niet met zijn fiets op de openbare weg rijden, nadat hij dronken van een feestje naar huis was gefietst.

Toen de 24-jarige Christopher Hahn in juni 2008 na een feestje om 4 uur 's ochtends naar huis fietste, botste hij op een politiecontrole. 1,71 promille had hij in het bloed, bleek na een alcoholtest. Tandenknarsend betaalde de jongeman 500 euro boete.

In maart van dit jaar viel opnieuw een brief in de bus: Hahn moest zich aanmelden voor een medische controle. De kosten daarvan zouden weer zo'n 500 euro bedragen, wat de student deed beslissen te weigeren erop in te gaan. Na een eerste aanmaning waaraan geen gevolg werd gegeven, kwam de zaak echter voor de rechtbank.

'De beklaagde mag zich gedurende een periode van vijftien jaar niet op de openbare weg begeven met vervoersmiddelen waarvoor geen rijbewijs is vereist', zo luidt nu het verdict.

bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF29112009_018

mening: Dit is toch belachelijk, gewoon omdat hij niet naar een medische controle wilt gaan omdat het te veel geld kost mag hij 15 jaar niet meer met de fiets op de openbare weg rijden. hoever kan men gaan, straks mogen we zelfs niet meer buitenkomen omdat we zat over de stoep gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2009, 22:35
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Fietsverbod

Het is toch normaal dat jonge mensen niet meteen staan te springen om zo een hoog bedrag nog eens te betalen. Zeker niet voor zo een test die pas een jaar later moet gedaan worden. Om te controleren of hij nog drinkt waarschijnlijk. Maar komaan, gaan ze dit bij elke jongere doen? Iedereen die is dronken wordt tegengehouden, moet een boete betalen van 500 euro en een jaar later nog eens een test doen voor 500 euro? 1000 euro voor 1 uit te hand gelopen feestje? En natuurlijk het is niet veilig om dronken met de fiets te rijden, maar het is in ieder geval beter dan met de auto. En zoveel geld voor iets dat misschien maar is 1 keer is voorgevallen?
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2009, 00:21
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Antwerpen
Posts: 85
Ik vind het ook zeer triestig dat voor 'verantwoordelijke(re)' beslissingen van de jongeren, zoals met de fiets gaan ipv met de auto wanneer je gaat feesten, er ook zulke zware maatregelen genomen worden. Wat je zegt is ook mijn mening. Mogen we enkel nog te voet op de openbare weg wanneer we gaan drinken, of moeten we ons per sé al kruipend verplaatsen of wat is nu de bedoeling?
Voor hetzelfde geld ging die jongen met de auto en dan had hij sneller thuis geweest en had het hem waarschijnlijk ongeveer evenveel gekost. Maar dit is natuurlijk veel gevaarlijker voor hem en voor de omgeving. Toch lijkt de straf ongeveer gelijk.
Hoe kan men dan motiveren om niet dronken achter het stuur te kruipen als het je toch evenveel kost dan als wanneer je met de fiets gaat?
(Uiteraard is dronken achter het stuur kruipen onaanvaardbaar)
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th November 2009, 09:20
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Dit vind ik er toch zwaar over gaan hoor.
15 jaar fietsverbod? En dat omdat hij niet zot genoeg is om 2 keer 500 euro te betalen aan de politie én aan een medische test. Mag hij dan in die 15 jaar wel met de auto rijden, en kunnen ze dit wel controleren dat hij wel effectief niet meer met de fiets zal rijden in die 15 jaar? Want denk nu eens na, 15 jaar is wel héél lang voor een spijtige alcoholcontrole, MET DE FIETS!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th November 2009, 10:58
Valerie.Vaes Valerie.Vaes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Itegem
Posts: 24
Men is niet meer consequent wat straffen betreft. Hoe vaak hoor je dat iemand die na een zwaar ongeval vluchtmisdrijf pleegt er een met een lichte geldboete vanaf komt? Ok, dronken rijden, met eender welk vervoermiddel, is supergevaarlijk, zowel voor jezelf als voor anderen en dit moet absoluut bestraft worden. Maar 15 jaar fietsverbod gaat wel iets te ver. Net als een boete van 500euro trouwens. 1 pluspunt: deze man zal dit geen 2 keer (hoop ik) voorhebben!!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th November 2009, 11:02
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Men zou beter controleren op dronken mensen die met de auto rijden, dat is immers meer nodig.
Ik kan me niet herinneren dat er al ooit een mens doodgereden is door een fietser...
En oke, het is gevaarlijk voor de jongen zelf, maar 15 jaar fietsverbod? Dat is te absurd voor woorden.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 30th November 2009, 11:09
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Zoals An hieronder al zegt, kan men beter meer controles uitoefenen op autobestuurders. Als ze na elke fuif gaan controleren wie er zat op zijn/haar fiets zit, gaan ze veel boetes kunnen uitdelen. Waarom gaat de jeugd met de fiets naar een fuif? Omdat ze al het besef hebben dat als ze met de auto gaan bijna niet kunnen drinken. Ze weten dat ze niet zat achter het stuur mogen kruipen. Dus gaan ze met de fiets.

Ik vind het niet kunnen dat hij 15 jaar niet mag fietsen! Volgens mij zal hij dat niet kunnen volhouden. Als ze tegen die man zeggen dat hij snel naar de bakker een brood moet gaan halen dan neemt hij toch de fiets?! Ik vraag me ook af of ze die man constant gaan controleren? Moet hij nu altijd met de bus/auto of te voet naar school? Ik vind niet dat ze hem die vrijheid mogen afnemen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 30th November 2009, 14:33
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Ik vind dit gewoon belachelijk! De jongeman was al zo snugger om met de fiets uit te gaan zodat hij kon drinken hoeveel hij wou en niet meer in de auto moest stappen daarna. Word hij aangehouden met de fiets omdat hij veel te dronken was. Hij heeft gedaan wat ze zeiden, hij heeft de 500€ betaald. Waarom dan nog een extra onderzoek inlassen en een medische test uitvoeren die nogmaals zoveel kost. Hij heeft al geboet voor zijn ‘daden’, 500€ was hij kwijt om als slimme jongere me de fiets uit te gaan dan is het logisch dat hij deze medische test niet laat uitvoeren. Gevolg: 15 jaar fietsverbod! HALLO . Waar gaat dit dan naartoe?? Ze zouden blij moeten zijn dat hij niet de auto nam en andere mensen hierdoor in gevaar bracht.
Tegenwoordig hoor je hoeveel ongevallen er gebeuren door dronken autobestuurders. Hier zouden ze dus meer controles op moeten uitvoeren in plaats van 'onschuldige' fietsers!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th November 2009, 16:49
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Zoals de meesten hier ben ik het ook niet eens met deze beslissing.
Maar wat ik me afvraag (en iemand anders boven mij ook al), is hoe ze dit denken te controleren. Het is niet dat ze zijn fietsrijbewijs kunnen afpakken ofzo
Ik vermoed dus dat ze vooral een voorbeeld wilden stellen naar andere jongeren toe.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 30th November 2009, 17:57
Charlotte.Wagemans Charlotte.Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Dit is ronduit belachelijk! Oke, het is wel gevaarlijk om dronken te rijden, maar je brengt enkel jezelf een beetje in gevaar en niet iemand anders. Ja zoals hier al gezegd is, de persoon in kwestie ging waarschijnlijk met de fiets naar het feestje zodat hij zich niet moest inhouden bij het drinken en dan maakt hij zoiets mee? Hopla, een boete rond je oren en hij mag niet meer rijden met iets waarvoor men geen rijbewijs nodig heeft. Het is echt te belachelijk voor woorden.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 1st December 2009, 01:09
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Ik zou mij er niks van aantrekken als ze zo belachelijk gaan doen. Hoe groot is de kans dat je in die 15 jaar nog zo'n controle tegenkomt? Als ze dit hier ook gaan toepassen zit ik binnenkort zonder fiets... En wat gaan ze dan doen, ook je autorijbewijs afpakken? Dit bewiijst nog mar eens wat voor apen er soms in een regering kunnen zitten. Wie maakt zo'n wet nu op?
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 1st December 2009, 10:42
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
Belachelijk!

Hoe belachelijk is dit. Met de auto mag hij nog rijden en met de fiets nietmeer! Wel een goed excuus om de auto altijd mee te krijgen van de ouders! Mijn eerste gedacht was wel, hoe gaan ze dit in godsnaam controleren. Je moet zo af en toe nog wel eens stoppen met je auto en je rijbewijs laten zien, maar ik ben nog nooit moeten stoppen met mijn fiets om mijn paspoort te laten zien hoor! De discussie over het dronken met de fiets rijden wordt hier natuurlijk weer mee op gang getrokken. Als je zoveel alcohol in je bloed hebt is het misschien toch een wijze beslissing om een taxi of je ouders op te bellen want dit is een gevaar voor al de andere weggebruikers. Maar waar ga je dan weer de grens trekken?
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 1st December 2009, 20:35
bomoris bomoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 35
Ik kan begrijpen dat ze willen verhinderen dat hij nog eens dronken op zijn fiets zitten. Hij moest maar eens iets voorhebben.
Maar toch vind ik een verbod op het rijden met voertuigen zonder rijbewijs ronduit belachelijk. Als men de wet echt serieus gaat toepassen, dan kan hij al gestraft worden omdat hij in een go-kart zou zitten...
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 3rd December 2009, 14:32
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ik ben het er ook zeker mee eens dat de straf gewoon belachelijk is. Maar langs de andere kant. Als je als automobilist op een vrijdag of zaterdag nacht op de baan rijdt, dan kom je toch ook heel wat tegen hoor. Je moet echt goed uitkijken dat je geen fietsers raakt die zelf al moeite hebben om recht te blijven.
Ikzelf rij ook altijd met de fiets als ik uitga, niet meer dan logisch vind ik ook. Deze straf is er echt over..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.