actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2009, 13:29
foets foets is offline
steff.foets
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: meerhout
Posts: 41
Franse regering wil zwartwerk genadeloos bestrijden

De Franse minister van Arbeid, Xavier Darcos, heeft een "genadeloze strijd" aangekondigd tegen het werk verschaffen aan illegale migranten en tegen zwartwerk. Ondernemingen die illegalen in dienst nemen, riskeren een sluiting door de Franse staat. "De prefecten zullen deze nieuwe bevoegdheid krijgen", zei de minister.

"Wij zullen de controles opdrijven en naar straffen grijpen die de geldbeugel en het imago van de firma raken", zei Darcos. Hij gewaagde niet alleen van het administratief sluiten van bedrijven, maar ook het verlies van belastingvoordelen.

De minister schat dat zowat vier procent van het Frans bbp door illegalen en zwartwerk wordt gerealiseerd, of 60 miljard euro. In Frankrijk staken sinds een maand meer dan 5.500 illegalen voor een regularisering van hun situatie.

Bron: de morgen 22/11/09 11u47

Eigen mening
We zullen zien of deze controles er komen. Geen woorden maar meteen daden zijn nodig. Maar het is een goede oplossing voor het probleem. De ondernemingen zullen nu bang krijgen om een zwartwerkers aan te nemen door al deze maatregelen. Als ze gepakt worden met zwartwerkers kunnen ze ineens hun boeken dicht doen volgens mij. En wat betreft de illegalen is er geen uitsluitende goede oplossing. Als de illegalen geen verblijfsvergunning krijgen zouden ze eigenlijk moeten teruggestuurd worden naar hun geboorteland ( neen, dit is niet racistisch bedoelt). Zo kan Frankrijk hun illegalen probleem wel wat tegenwerken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2009, 09:36
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 86
Antwoord op: Franse regering wil zwartwerk genadeloos bestrijden

En toch ben ik het niet volledig eens met je, Stef. Je hebt inderdaad gelijk er acties moeten worden ondernomen, en ze niet alleen dingen moeten beloven.
Maar wat betreft je mening over de illegalen. Ik denk dat bedrijven met een aanzienlijke reputatie nu toch 2 keer gaan nadenken voor ze een "illegale gastarbeider" aannemen. Wanneer de Franse overheid deze controles inderdaad gaat toepassen, dan denk ik dat de illegalen mee zullen verdwijnen met het probleem. Want voor hun wordt het tenslotte moeilijker om aan werk te geraken, hierdoor zal de illegalenstroom waarschijnlijk verminderen (en hopelijk stoppen!) en zullen de illegalen beginnen uitwijken naar de naburige landen (waaronder België).
Dus hopelijk wordt deze maatregel niet alleen in Frankrijk toegepast maar ook in ons land!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2009, 10:59
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 70
De sluiting van een bedrijf door de Franse staat omdat er illegale migranten werken of aan zwartwerk gedaan wordt vind ik wel hard. Ik versta dat ze hiervoor een boete kunnen aanrekenen aangezien het bedrijf dan toch al wat belasting en sociale zekerheid bedragen heeft mislopen. Een sluiting van het bedrijf voor deze reden vind ik te ver gaan. De staat kan ook nooit alle zwartwerkers en illegale migranten betrappen. Vier procent van het bruto binnenlands product bestaat uit zwartwerk en uit het werk van de illegale migranten. Dit wil zeggen dat vier procent van de totale waarde van alle in een land geproduceerde goederen en diensten gedurende een jaar geproduceerd zijn door illegale migranten en door zwartwerk. Ik vind het niet juist dat men door zwartwerk geen belastingen en geen sociale zekerheid bedragen moet betalen (want legaal werkende mensen doen dit wel). In dat opzicht is dit niet eerlijk. Ik vraag mij wel af of deze (zwart werkende) mensen het geld heel hard nodig hebben of gewoon nooit genoeg geld hebben? Ik vind dat men hier ook rekening mee moet houden als men hen bestraft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.