actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2009, 19:52
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 70
GM-topman: ‘sluitingen Opel-fabrieken niet noodzakelijk’

De Amerikaanse autobouwer General Motors wil, in het kader van de herstructurering van Opel, niet per se vestigingen sluiten. Dat verklaarde Nick Reilly, de topman van GM Europe, donderdag aan het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine Zeitung.

"We moeten überhaupt geen vestigingen sluiten. Wat we echter wel moeten doen, is een deel van de capaciteit afbouwen", aldus Reilly. Er zijn verschillende manieren om dat te bewerkstelligen en bedrijfssluitingen zijn daarvoor niet per se noodzakelijk, zo zegt de topman.

Afgelopen juni verklaarde GM dat een mogelijke sluiting van de fabrieken in Antwerpen, Bochum en Eisenach onderzocht moest worden.

GM verwacht voor 3,3 miljard euro aan herstructureringskosten bij Opel. Het hoopt dat deels te financieren met steun van de Europese overheden.

Bron: De Standaard - 19/11/2009

Mijn mening:
Ondertussen wordt het wel hoog tijd dat er duidelijkheid ontstaat over het voort bestaan van Opel.
Opel, dat nu in handen is van General Motors, zou verkocht worden aan de grote automobielverdeler Magna, daarna werd die verkoop weer van de baan geschoven, ... De arbeiders van de Opel-fabrieken leven al een hele tijd in onzekerheid. Het wordt voor die mensen toch ook eens tijd voor een beetje zekerheid.

Stel je voor dat je als man en vrouw allebei bij Opel werkt. Als je dan ineens van de ene dag op de andere te horen krijgt dat je fabriek dicht gaat en je op straat komt, komt dat heel hard aan. Je gaat van een gezin met 2 verdieners ineens naar een gezin met 2 werkloze ouders. Dat is zwaar om dragen volgens mij!

Laatst aangepast door Anneleen.Roziers : 19th November 2009 om 20:01.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2009, 07:47
Tom.Nooytens Tom.Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 29
Dat klopt, zelfs 1 inkomen verliezen kan soms al een opdoffer vormen. Er zijn ook heel wat sociale gevolgen aan gebonden. Stel je voor dat je al 30 jaar met dezelfde mensen hetzelfde werk doet. En ineens wordt je van je maten gesplitst omdat er een sluiting boven je hoofd hangt. Leuk is anders hoor!

Zoals je zegt, het moet maar eens gedaan zijn met al die onzekerheid op GM Antwerpen. De arbeiders verdienen te weten wat hun boven het hoofd hangt. Men moet geen blaasjes wijsmaken. Gewoon te weten wat er gaat gebeuren, geeft hen denk ik de mogelijkheid zich hierop voor te bereiden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2009, 11:24
foets foets is offline
steff.foets
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: meerhout
Posts: 41
Inderdaad, de top van GM moet eindelijk eens duidelijkheid scheppen over een al dan niet verkoop van Opel of een sluiting van een vestiging. Laat de arbeiders niet in spanning wachten want dit heeft nadelen op hun werkkracht zelf denk ik. Elke dag gaan werken met de vraag van: " Zou ik morgen nog kunnen gaan werken?" is echt om stress van te krijgen. Ik hoop natuurlijk dat GM niets hoeft te sluiten zodat er geen banen verloren gaan in het land wat niet goed is voor de economie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.