actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2009, 16:29
jesse.vervloet
Gast
 
Posts: n/a
eljarige moeder in Bulgarije

Elfjarige is moeder
In Bulgarije heeft een elfjarig meisje een gezonde spruit op de wereld gezet. De minderjarige mama wou de dag na de geboorte al uit het ziekenhuis in Sliven ontslagen worden voor een volgende mijlpaal: het huwelijk.

Omdat de artsen dat niet wilden toestaan, dreigde de jongedame het hospitaal te ontvluchten. Haar familie kon niet te hulp schieten, wegens allen in het buitenland (werk in Spanje).

De vader en toekomstige bruidegom is acht jaar ouder dan de bruid. Het paartje behoort tot het Rom-volk, dat in de regel op vroege leeftijd trouwt. Het ziekenhuis heeft behalve de media ook de Bulgaarse versie van Kind en Gezin van het geval op de hoogte gebracht.

www.nieuwsblad.be

Dit is een beetje onwaarschijnlijk. Ze zouden het eigenlijk niet mogen toelaten! Ik denk dat wanneer dit in België gebeurt dat er wel meer van in de media zou komen, ik kan me dit niet echt voorstellen dat het hier zou gebeuren. Ik zou graag de reacties lezen van de lezers van dit artikel!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2009, 17:23
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Onverantwoord

Ik ben hier radicaal tegen.

Het is toch onverantwoord van de artsen dat ze dit zomaar toelaten?
Ik denk hierbij eveneens aan de medische toestand van het elfjarige meisje, het kan toch nooit gezond zijn om op deze (toch wel zeer lage leeftijd) een kind op de wereld te zetten?!
Op je elfjarige bestaan, ben je toch nog niet volledig ontwikkeld en de "vriend" van het meisje is 19 jaar oud. Wordt dit dan niet aanzien als verkrachting?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th October 2009, 13:49
Charlotte.Wagemans Charlotte.Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Wat is dat toch met de jeugd van tegenwoordig? Als je 11 jaar al jeugd kunt noemen. Kinderen die kinderen krijgen, dat is toch niet meer normaal.
Ik vind het logisch dat de artsen haar binnen wilden houden. Het duurt al lang voor een volwassen vrouw is gerecupereerd, wat zal dat wel niet zijn met een kind van 11 jaar?
Ik probeer me voor te stellen hoe ze eruit zag. Waarschijnlijk was haar buik groter dan dat ze zelf was.
Ik vind het ook wel een soort van pedofilie, iemand van 19 met iemand van 11. Waar gaat dat hier eindigen?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th October 2009, 15:14
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Toen ik dit las, wist ik niet waar kijken. Dit kan toch niet?
Een elfjarig kind die al moeder en echtgenote is.
Dit moest enorm veel pijn hebben gedaan bij het kind. Ze is nog niet volgroeid
en is zelfs nog maar in beginnende puberteit. Ik vind dit echt een vorm van
gruwelijke kindermishandeling. Het kind beseft het misschien niet want in Bulgarije zijn er andere regels en leefstijlen dan bij ons. Maar toch kan dit er bij mij niet in.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st October 2009, 00:46
Stef De Loose Stef De Loose is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Balen
Posts: 7
Om problemen vragen!

Dit kan toch niet anders dan problemen geven bij de opvoeding van dat kind.
Ze moet nu haar kind gaan opvoeden terwijl ze zelf nog het kind is.
je vraagt nu toch echt wel af waar ze met hun gedachten daar zaten...?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 3rd November 2009, 14:30
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
elfjarige moeder in Bulgarije

Ik vind het zeer jammer om zoiets te moeten lezen. Een kind moet opgroeien, spelen en ontwikkelen in plaats van zelf een kind krijgen. Ik betreur nu al de toekomst van die baby. Dit kind kan geen normale opgroeisituatie kennen als het bij de moeder blijft. Het feit dat de familie van het meisje in het buitenland zat tijdens de bevalling vind ik al een teken van verwaarlozing. Het is bij de Roma's de gewoonte om vroeg aan een gezin te beginnen. Wel, ik hoop dat de regering hier iets aan doet en dat ze bij het vernemen van dit nieuws iets gaan ondernemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.