actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 21:09
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
Prostituees promoten gratis seks bij afgevaardigden klimaattop

zaterdag 05 december 2009
Prostituees van een Deense vereniging zullen gratis hun diensten aanbieden aan
de duizenden afgevaardigden die naar Kopenhagen komen voor de klimaattop.
Op die manier willen ze protesteren tegen een antiprostitutie-actie van het bestuur
van de Deense hoofdstad.
Het gemeentebestuur van Kopenhagen plaatste in de hotels van de stad postkaarten
die oproepen geen betrekkingen te hebben met prostituees. De meisjes van plezier
zijn bijzonder ontevreden over de actie. Prostitutie is in Denemarken niet illegaal.

'Alle afgevaardigden die naar Kopenhagen komen voor de klimaattop zullen de
postkaarten kunnen gebruiken als betaalmiddel, nadat ze een verzoek op onze website
hebben geplaatst', zei Susanne Moeller, verantwoordelijke van de Vereniging ter
verdediging van de sekswerkers, die bijna tachtig vrouwen vertegenwoordigt.
‘Het aanbod is geldig gedurende de volledige duur van de top.'

Op de postkaarten staat de waarschuwing 'Wees verantwoordelijk, koop geen seks'.
De gemeente stuurde ook een brief naar de hoteldirecteurs waarin ze worden
opgeroepen te vermijden dat hun klanten prostituees ontmoeten in hun kamers.

Op de klimaattop van de VN in Kopenhagen, die maandag begint en duurt tot 18
december, worden meer dan 15.000 officiële afgevaardigden uit 192 landen verwacht.

Bron : de standaard

Mijn mening
Ik vind dit een krachtige reactie tegen de antiprostitutie actie. Deze vrouwen hebben een inkomen door
de prostitutie. Hun werk wordt zo goed als verboden, hoewel deze toch legaal is in de wet. Zou je dan ook
niet reageren als jou werk je verboden wordt? Er worden hen hierdoor veel klanten ontzegt. Van de
andere kant versta ik ook wel dat er mensen reageren op ethisch vlak. Voor de vrouwen in de prostitutie
is er niets respect, ze zijn hun eer verloren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2009, 21:46
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Ik begrijp beide partijen.
Een antiprostitutie-actie van het bestuur van de Deense hoofdstad vind ik persoonlijk een goed initiatief, niet alleen om aids (en andere ziekten) te voorkomen maar ook zijn er verschillende gedwongen prostituees die men hierdoor kan 'redden'. Er wordt wel niet letterlijk in het artikel beschreven waarom de Deense hoofdstad een aniprostitutie-actie uitvoert, maar ik vermoed dat de reden van de actie toch zoiets zal zijn zoals ik hierboven vermeld heb.
Natuurlijk begrijp ik ook de tegenreactie van de prostituees zelf. Zoals Nico al vermeld heeft, wordt hun werk niet verboden. Dus is het normaal dat zij opkomen voor hun werk. Het is tenslotte hun loon dat ze hiermee moeten verdienen.
Toch vind ik dat het Deense bestuur niets verkeerd doe. Ze voeren enkel een actie d.m.v. postkaarten waarop staat 'Wees verantwoordelijk, koop geen seks'. Ze verbieden het dus niet, maar wijzen de mensen enkel op de gevaren van prostitutie. Ongeveer bij 70% van de prostituees werd minimaal een SOA geconstateerd. Dus vind ik het logisch dat het Deense bestuur de mensen hierop willen wijzen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.