actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2009, 20:19
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Openbaar ministerie wil Adam G. naar Polen

Het openbaar ministerie heeft vandaag een gunstig advies gegeven voor de overbrenging van Adam G. naar Polen. Het Brusselse hof van beroep velt een definitieve beslissing op 7 januari.

Adam G. werd schuldig bevonden aan diefstal en het toebrengen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder de intentie te doden op Joe Van Holsbeeck in 2006. Samen met Mariusz O., die intussen werd vrijgelaten en terug naar Polen ging, beroofde hij de jongeman van zijn mp3-speler in het Brusselse Centraal Station.

Adam G. moest normaal zijn gevangenisstraf van 20 jaar in zijn thuisland uitzitten, maar dat werd in kortgeding verboden omdat hij zelf niet akkoord ging met zijn overplaatsing. Hij vreest de gewelddadige houding tegenover zigeuners in Polen. De Belgische staat ging daarop in beroep tegen de beslissing.

Het openbaar ministerie adviseert vandaag om Adam G. toch over te brengen. Het Europees aanhoudingsbevel stipuleert dat Polen de twintiger aan België ‘uitleende’ om hem hier te berechten, maar dat hij naar zijn thuisland moet terugkeren voor de straf.

Het hof van beroep beslist op 7 januari.

Bron: De Standaard online

"Hij vreest de gewelddadige houding tegenover zigeuners in Polen." Als ik deze zin lees krijg ik kippevel. Hier kan ik mij echt kwaad in maken. Iemand die een onschuldige jongen vermoord voor een mp3-speler VREEST VOOR ZIJN EIGEN WELZIJN! Ze zouden hem verdorie terecht slechter moeten behandelen! Niet omdat hij een zigeuner is, maar omdat hij iemand heeft vermoord. Ik vind dat ze hem naar Polen mogen sturen en dat hij daar zijn straf moet uitzitten. Ten eerste denk ik dat hij hier nog te 'goed' word behandeld in onze gevangenis. Ten tweede; de gevangenissen hier zijn overvol. Ik ga niet verkondigen: 'terug naar uw eigen land!', maar het lijkt me hier wel het beste om hem toch terug te sturen. Om heel eerlijk te zijn zou ik het zelfs niet zo erg vinden dat hij wat slechter word behandeld. Ik vind zo'n behandeling zelfs beter dan de doodstraf. Nu zal hij wel weten waarvoor hij moet boeten. En ik mag hopen dat hij niet meer hervalt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.