actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2009, 18:05
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Twee Nederlandse kinderen overleden na griepprik

DEN BOSCH - In Nederland zijn twee kinderen overleden vlak na de toediening van een vaccin tegen de Mexicaanse griep. Dat meldt het centrum voor bijwerkingen Lareb. In beide gevallen wordt nader ondezoek verricht.


Een tweejarig kind kreeg na de griepprik koorts en stierf een dag na toediening van het vaccin. 'Behalve koorts had het kind geen andere verschijnselen die wijzen op een relatie met het toedienen van het griepvaccin, maar er is ook geen duidelijke andere oorzaak voor het overlijden gevonden', stelt Lareb.

Eén kind van 3 jaar had een ernstige hartafwijking en overleed vijf dagen na vaccinatie. 'Er is geen aanwijzing voor een relatie met het vaccineren', stelt het centrum, dat het geval toch nader onderzoekt.

Het Nederlandse centrum voor bijwerkingen kon niet zeggen hoe lang het duurt voordat er uitsluitsel is over de doodsoorzaak.

Bron: Het Nieuwsblad online

Dit is wel een ernstige zaak natuurlijk! Hoewel het volgens dit artikel nog niet bewezen is dat de doodsoorzaak enig verband inhoudt met de toediening van het vaccin, moet men hier wel gaan oppassen. Als dit zo zal zijn zal er zeker heel wat rumoer rondkomen. Maar natuurlijk is het het beste om eerst te wachten op de uiteindelijk uitslag van de doodsoorzaak.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2009, 13:36
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Dit is inderdaad ernstig. Toch vind ik dat we niet meteen met de vinger moeten wijzen. Het griepvaccin is al aan veel mensen toegediend geweest, en dit is de eerste keer dat ik hoor dat er doden zijn gevallen na het toedienen ervan. Ik vind het wel correct dat er onderzocht wordt of het vaccin er voor iets tussenzit. Misschien kan het wel zijn dat het griepvaccin bepaalde neveneffecten heeft op mensen met bepaalde aandoeningen. Hopelijk heeft het vaccin niets te maken met de doodsoorzaak, anders is dit een medische opdoffer en worden zo weer een x aantal mensen uitgesloten die het vaccin zouden moeten krijgen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2009, 14:03
yannick.michiels yannick.michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 44
Jonge kinderen en oude mensen zijn risicogroepen voor de Mexicaanse griep. Maar dit is nu eenmaal bij elke ziekte, omdat hun weerstand nog niet volledig volgroeid is of dat ze verzwakt is. Ik ben voor de vaccinatie van een griepvariant, maar de Mexicaanse griep is nu eenmaal 'nieuw'. Dus ik begin bij dit artikel me toch wel af te vragen of ze dit vaccin niet te vroeg op de markt brachten. Misschien hadden ze wel meer onderzoek moeten doen naar vaccinatie of bestrijding.
In dit artikel kan je wel niet afleiden of de kinderen nu echt gestorven zijn aan dit vaccin, maar een controle erop is toch hoognodig. We willen toch niet dat er nog meer slachtoffers vallen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.