actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2009, 11:36
Tom.Rutten Tom.Rutten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Paal
Posts: 29
Detective gevat die met fortuin uit Maddiefonds ging lopen

De louche Ierse detective Kevin Halligen (50) werd gisteren bij de kraag gevat. De man was op de vlucht nadat hij het Madelein McCann-fonds zo'n 330.000 euro lichter had gemaakt. Merkwaardig is dat de tabloid The Sun de arrestatie mee mogelijk maakte. Overigens wordt de Ier ook door de FBI gezocht, voor een nog veel omvangrijkere fraude van 1,33 miljoen euro.

Uitlevering aan VS
Halligen had zich verscholen in een luxehotel in Oxford. Dat hadden journalisten van The Sun ontdekt en die verwittigden de politie. "Hoe hebben jullie mij gevonden?", riep de verraste fraudeur uit. Hij stond samen met zijn vriendin op het punt een taxi te nemen en zijn vlucht verder te zetten. Hij werd al maanden opgejaagd door de politie. Halligen riskeert nu ook uitlevering aan de Verenigde Staten, waar de FBI hem zoekt voor fraude, waarmee 1,33 miljoen euro gemoeid is.

Eigen luxe
In Engeland wordt Halligen beschuldigd van het ontvreemden van 330.000 euro aan middelen uit het Maddiefonds. Dat werd opgericht om de in 2007 in Portugal verdwenen Britse peuter (toen drie) te zoeken. Halligen deed zich bij de McCanns voor als privédetective, met stevige referenties als de inlichtingendiensten MI5 en de CIA. Hij loog Kate en Gerry McCann voor dat hij dankzij zijn contacten in Washington Maddie met hi-tech-satellieten zou kunnen opsporen. In werkelijkheid zou hij het contract, goed voor 555.000 euro, vooral aangewend hebben voor zijn eigen luxe: chique hotels, limo's met chauffeur en eersteklasvluchten.

Verzonnen verleden
De rekening van zijn laatste hotel in Oxford, waar hij drie maanden geleden incheckte, zou alleen al aan drank 15.500 euro bedragen hebben. Hij was overigens niet van plan die te betalen. Hij zou ook voor zo'n 3,33 miljoen euro schulden hebben, bij verschillende 'professionele contacten'. Zo slaagde Halligen erin om een voormalige SAS-directeur, generaal-majoor John Holmes, om de tuin te leiden, naast andere schuldeisers. Hij mocht het hotelpersoneel graag onderhouden met pikante verhalen over zijn verzonnen verleden bij de staatsveiligheid.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1277/Verdw...ing-lopen.dhtml

datum: 25/11/2009

persoonlijke mening:
Ik vind het heel goed dat die detectieve opgepakt is want zoiets doe je toch niet bij een gezin die hun oudste dochter verloren zijn. Natuurlijk doe je dat bij niemand maar dit vindt ik toch wel laag bij de grond. Maar het is toch raar dat iemand die gezocht is door de FBI dit toch nog allemaal kan doen zonder direct gepakt te worden. Hij zei dat hij veel geld nodig had om de dure electronische appartuur te betalen om Maddie te vinden terwijl hij eigenlijk al dat geld gebruikte voor zijn eigen luxe.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2009, 11:52
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Ik vind het ongehoord van die man, zo teren op het verdriet van de ouders van Maddie.
Gezocht worden door de FBI en dan nog zo lang kunnen vluchten. Dat is al helemaal ongehoord.
Je moet het toch maar durven he ...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2009, 15:15
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Mensen zoals deze detective zouden al het geld dat ze gefraudeerd hebben + bijkomende geldbedragen uit eigen zak laten terugbetalen. Dan zal hij wel beseffen dat het niet kan. Het verschrikkelijkste van al vind ik dan nog dat hij mensen met verdriet om een verdwenen dochter geld afronselt. Dit is echt iets waar ik met mijn verstand niet bij kan! Zo iemand moeten ze alles af pakken dat hij bezit, van huis en auto, tot de laatste cent. Als ze daar al mee toekomen om zijn fraude en schulden af te betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.