actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2015, 10:38
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Canada wil CO2-uitstoot met dertig procent verminderen

Canada wil zijn CO2-uitstoot tegen 2030 met dertig procent terugdringen in vergelijking met 2005. Dat heeft de regering in Ottawa vrijdag aangekondigd.

De regering benadrukt dat de doelstelling ‘substantieel’ is, rekening houdend met de groeiende economie en bevolking die Canada verwacht. Toch reageren waarnemers eerder teleurgesteld op de Canadese doelstelling. Zo wijst het World Resources Institute (WRI) erop dat de reductiedoelstellingen van de EU (40 procent tegen 2030) en de VS (28 procent tegen 2025) een pak ambitieuzer zijn.

‘Het is een zwak voorstel en het staat duidelijk in contrast met de voorstellen van de andere industrielanden. Canada heeft een mogelijkheid gemist om iets krachtigs naar voren te schuiven dat ons op het juiste spoor zou zetten om de klimaatcrisis aan te pakken’, zo verklaarde WRI-directeur David Waskow aan de krant The Guardian.

De klimaatbeloftes worden naar voren geschoven ter voorbereiding van een grote klimaattop die in december zal plaatsvinden in Parijs. Het is de bedoeling om dan afspraken te maken over de inspanningen die geleverd moeten worden om de wereldwijde temperatuurstijging te beperken tot 2 graden Celsius. Het akkoord dat daar wordt gesloten, moet ingaan in 2020.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150516_01683961

Mening: Ik heb dit artikel onder de submap Global warming geplaatst omdat ik vind dat het hier ook thuishoort. Het gaat over Canada dat zijn CO2-uitstoot wil verminderen en dit artikel heeft dus in deze map zeker zijn plaats.
Dertig procent is veel, dit vergeten mensen zoals David Waskow volgens mij. Ik besef ook wel dat de norm van de EU en de VS misschien een pak ambitieuzer zijn maar we moeten niet vergeten dat Canada niet de EU of de VS is. Ik vind dus dat ze zich niet moeten vergelijken en enkel en alleen naar zichzelf moeten kijken. Ik vind dit initiatief een zeer mooi begin. David Waskow bestempelt dit als een zwak voorstel, hierbij ben ik het helemaal niet eens en ik denk dat ik niet alleen ben. De regering zet een goede stap met deze normen op te leggen en dit is een hele grote stop in de goede richting
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2015, 21:21
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Ik vind het echter een zeer goed idee, maat toch ben ik er niet zeker van of ze de CO2-uitstoot zouden kunnen verlagen met wel 30 procent. Ik denk dat dit doel iets te hoog is en dat ze eerder voor twintig procent moeten gaan. Ook de doelen van Europa en de VS vind ik te hoog gegrepen. Ik vind het zeer mooi om te horen dat ze de CO2 willen verminderen, maar ik denk dat het wat te hoog gegrepen is. Hoe zouden de mensen dit moeten klaar krijgen binnen 15 jaar als er nu eigenlijk maar zeer weinig tegen gedaan wordt. Ik hoop natuurlijk voor het beste en ik hoop ook dat ze de cijfers halen, maar ik heb er spijtig genoeg toch mijn twijfels bij. Ik ben het dus wel met m*thias een, maar ik heb er enkel mijn twijfels bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.