actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2011, 11:54
Dennis.Reemers Dennis.Reemers is offline
Dennis Reemers
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Eindhoven
Posts: 6
PVV: geen je of jij meer tegen leraar

PVV: geen je of jij meer tegen leraar DEN HAAG - Leerlingen zouden hun leraar of lerares niet meer met je of jij moeten aanspreken. De PVV zal bij de bespreking van de onderwijsbegroting in de Tweede Kamer een 'zeg-maar-meneer-Jansen-motie' indienen.

Volgens PVV-Kamerlid Harm Beertema moet het gezag van de docent in de klas hersteld worden. Daarbij past volgens hem een professionele afstand tussen leraar en leerling. „Je en jij zeggen en voornamen gebruiken is zo jaren zeventig. Het geeft veel leerlingen een volstrekt verkeerd beeld van de verhoudingen.”

Bron: telegraaf.

Eigen mening:
Ik ben hier enigzins mee eens. Uit eigen ervaringen heb ik meegemaakt dat vooral in achterstandswijken dat er nogal getornt wordt aan het gezag van de leerkrachten. Respect en gezag is daar vaak heel ver te zoeken. Ik neem daarbij als voorbeeld een directeur van een middelbare school die vast zit na het verwijderen van een leerling die absoluut niet de klas uit ging nadat de leerkracht hem dit meerdere malen verzocht had. Het jij-en en jou-en en gebruiken van voornamen is niet bepaald een manier om respect op te bouwen. Er dient nog altijd een gepaste leerkracht - leerling relatie te zijn, met het gebruiken van je en jij wordt dit enigwins verkleint. Ik vind dit wel een goed idee want zo wordt deze relatie tussen leerkracht-leerling toch wat duidelijker en laat zien dat leerlingen nog altijd niet gelijk staan met een leerkracht. Ik vind wel dat dit uiteraard ook voor een deel heeft te maken met de opvoeding die de kinderen genieten bij zijn of haar ouders. De daarbij normen en waarden die zij vanuit daar meekrijgen.Maar toch een prima idee!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.