actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2008, 09:01
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Obama wil economische crisis snel aanpakken

Obama wil economische crisis snel aanpakken

De Democraat Barack Obama, die dinsdag de Amerikaanse presidentsverkiezingen won, belooft dat hij de economische crisis frontaal zal aanpakken en alle nodige maatregelen zal treffen nadat hij zijn functie op 20 januari heeft opgenomen. Dat zei hij vrijdag in Chicago op zijn eerste persconferentie na de verkiezingen.
(belga) - 'We zullen snel moeten handelen om de neerwaartse economische spiraal een halt toe te roepen en te vermijden dat de financiële crisis ook andere sectoren van de economie schade berokkent.'

Obama zei wel dat hij wil doorgaan met het plan om de belastingen voor de middenklasse te verlagen.
Voorts liet hij weten dat hij nauw overleg pleegt met de regering van de huidige president George W. Bush over de manier waarop die de economische crisis aanpakt.
Obama hoopt dat het Congres zo snel mogelijk een herstelplan zal goedkeuren. 'Indien dat niet gebeurt zal mijn eerste maatregel als president de opstelling van zo'n plan zijn.'
De toekomstige president beloofde ook hulp aan de automobielsector en dat op de dag dat de grootste Amerikaanse autoconstructeur General Motors bekendmaakte dat hij het risico loopt om begin 2009 niet langer over voldoende liquiditeiten te beschikken om zijn activiteiten normaal te kunnen voortzetten.

Over Iran zei Obama dat het land moet stoppen met terroristische organisaties te steunen en dat Teherans ontwikkeling van kernwapens onaanvaardbaar is.

21:53 - 07/11/2008 Copyright © De Tijd
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2008, 23:58
koenmaes8 koenmaes8 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: arendonk
Posts: 166
Obama beloofd veel, maar de vraag is of hij dit allemaal wel kan realiseren. Ik wil dit allemaal toch eens blijven opvolgen en kijken wat er waar is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2008, 04:16
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
Citaat:
Orgineel gepost door koenmaes8
Obama beloofd veel, maar de vraag is of hij dit allemaal wel kan realiseren. Ik wil dit allemaal toch eens blijven opvolgen en kijken wat er waar is.


BeloofT (ja toch hé? ) (ik schrijf er helaas ook nog )
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th November 2008, 04:18
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
.....
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th November 2008, 20:56
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
Ik vind het heel moedig van Obama dat hij dit frontaal wil aanpakken. Maar ik denk dat hij dit niet alleen aankan. Ze zouden dit beter op wereld niveau aanpakken. Oké het is wel in Amerika begonnen door de rommelhypotheken. Maar bijna elke bank over de hele wereld had een aandeel in deze rommelhypotheken. Als je nog maar kijkt in ons kleine België. Je hoort de laatste weken niets anders dan de finaciele crisis. Op het nieuws, radio, krant we kunnen het momenteel niet onkennen. Dit is op wereld niveau en niet in Amerika alleen. Obama is goed bezig maar alleen lukt het hem nooit. Vele staatshoofden kunnen aan hem een goed voorbeeld nemen als hij dit allemaal kan waarmaken. Ik heb er een goed oog in en ik hoop dat er nog vele staatshoofden hem gaan volgen en samen gaan werken. Zodat dit probleem snel opgelost geraakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.