actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2014, 23:35
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
Theo Francken: "Wat is de economische meerwaarde van immigranten uit Marokko?

Nieuwbakken staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) blijft voor controverse zorgen. De Franstalige omroep RTBF haalt een Facebookbericht van Francken aan, waarin hij zich vragen stelt over de economische meerwaarde van immigranten uit Marokko, Congo en Algerije.

De Franstalige openbare omroep RTBF is gaan graven in de Facebookberichten van Theo Francken. Op 21 november 2011 plaatste Francken het artikel 'The magic of diasporas' uit The Economist op zijn Facebookpagina. Daarbij plaatste hij volgend commentaar: "erg knap migratiestuk van The Economist met uitdagende stelling: 'Veel Westerse landen sluiten hun grenzen voor immigranten onder druk van de crisis, maar zouden ze beter openhouden gelet op de economische meerwaarde van immigratie.' Met heel veel verwijzingen naar het immigratiebeleid van de VS. Volledig akkoord, maar mag ik even uitdagend stellen dat ik me wel iets kan voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse. Of is dat te aangebrand?"

De RTBF wijst er op dat Francken zijn twijfels niet met cijfers kan staven, omdat die voor ons land niet voorhanden zijn. "De hoeveelheid van variabelen die in rekening gebracht moeten worden, maakt dit soort berekeningen extreem ingewikkeld", legt Jean-Michel Lafleur, adjunct-directeur van het Centre d'études sur l'ethnicité et de la migration (CEDEM), uit aan de RTBF.

Storm van kritiek
Francken kreeg de afgelopen dagen een storm van kritiek over zich heen. Eerst omdat hij aanwezig was op een feestje van VMO-stichter en ex-VU-senator Bob Maes, vervolgens omwille van enkele oude mails. Uit die mails uit 2007 blijkt dat er vroeger bij de N-VA een clubje bestond dat zich de "VNV'ers" noemde, de Vlaams-nationalistische vrienden. Die naam is een knipoog naar het in WOII collaborerende Vlaams Nationaal Verbond (VNV). In de mails wordt gesproken van het "einde van ons land" en staat de zinsnede: "Verklikking = de kogel of een nachtje alleen op de kamer met Christian Dutoit." Die laatste is hoofdredacteur van het maandblad Meervoud en homoseksueel.

De Franstalige partijen PS en cdH hebben al het ontslag van Francken geëist.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/t...rokko-a2090761/

Mijn mening: Wat naar mijn mening vrij duidelijk naar boven komt uit dit artikel, is dat de heer Francken op meerdere vlakken een racist is. Hij pikt hier een duidelijke groep uit aan migranten en zonder enige cijfers of bewijzen om zijn argumenten te onderbouwen, verklaart hij dat zij geen economische meerwaarde met zich mee brengen. En daarnaast bleek hij een lid te zijn van een clubje, waarin e-mails werden verzonden met een discriminerend tintje tegenover homoseksuelen. Dit vind ik nogal ironisch voor de minister van migratie en asielbeleid. Zo iemand hoort niet in de regering en ze doen er alleen maar goed aan om hem zo snel mogelijk uit de partij te zetten naar mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.