actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st March 2011, 21:02
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Chef scheepvaartpolitie krijgt geldboete en rijverbod

Chef scheepvaartpolitie krijgt geldboete en rijverbod

GENT - De Gentse politierechtbank heeft dinsdagmorgen het voormalige hoofd van de federale scheepvaartpolitie Marc Guillemin een geldboete van 1.650 euro en een rijverbod van 75 dagen opgelegd.

De man reed in dronken toestand met zijn wagen in een gracht in Deinze tijdens de verkeersveilige nacht van Oost-Vlaanderen eind vorig jaar. Hij werd veroordeeld voor alcoholintoxicatie en overdreven snelheid, maar vrijgesproken voor vluchtmisdrijf.

Het ongeval vond begin december plaats. Guillemin reed met zijn wagen in een gracht en had 1,94 promille alcohol in het bloed.

De aanklager had een boete gevorderd van 1.100 euro en 45 dagen rijverbod voor het rijden onder invloed van alcohol en 1.100 euro en een maand rijverbod voor vluchtmisdrijf. Voor het vluchtmisdrijf werd Guillemin echter vrijgesproken omdat er geen schade was aan derden, een essentieel bestanddeel van de kwalificatie vluchtmisdrijf.

De politierechter spaarde Guillemin niet in de motivering van zijn vonnis. "Het is storend dat dit misdrijf gepleegd werd door een ambtenaar van politie in een voorbeeldfunctie, in het bijzonder tijdens de verkeersveilige nacht", luidde het. "Het is bovendien laakbaar en ergerlijk dat hij op een zielige wijze probeerde te ontsnappen aan zijn veroordeling."

Guillemin had na het ongeval naar zijn vrouw gebeld. Zij kwam ter plaatse en verklaarde dat zij aan het stuur zat, maar kort daarna gaf Guillemin toe dat hij de wagen bestuurde.

Bronvermelding: www.nieuwsblad.be

Mening: Ik vind het niet meer dan normaal dat Guillemin deze straf krijgt. Hij is niet meer dan een andere mens. Het wil niet zeggen dat hij een chef van de scheepvaartpolitie is, dat hij gespaard moet blijven. Neen, dit vindt ik onjuist. Iedereen gelijk voor de wet. Ik vind het ook niet kunnen dat hij eronderuit probeert te komen, of erger nog: de schuld in zijn vrouw haar schoenen schuiven. Dit gaat er echt over.

Dat hij deze boete en rijverbod krijgt is zeker goed. Ook al zijn er geen mensen bij betrokken, toch vindt ik dit nog niet genoeg. Een straf ofzo zou hier ook nog wel bij passen. Voor zo'n mensen heb ik echt geen medelijden mee. Iedereen gelijk voor de wet, geen onderscheidt maken.

Besluit: Het is terecht dat Guillemin deze boete en rijverbod krijgt. Dit juist zijn verdiende straf. Met of zonder betrokkenen of gewonden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.