actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 19:21
Arne.K*zandjian Arne.K*zandjian is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 20
Twee Molenbeekse terroristen bliezen enkel zichzelf op

Twee Molenbeekse terroristen bliezen enkel zichzelf op
Bron: HET NIEUWSBLAD


Het spoor van de bloedige aanslagen in Parijs loopt naar ons land. Minstens vijf leden van het moordcomplot zijn afkomstig uit Molenbeek. Brahim Abdeslam en Abdelhamid Abaaoud bliezen enkel zichzelf op en maakten geen andere slachtoffers.
De vijf Molenbeekse terroristen reden vorige week in drie auto’s naar Parijs. Brahim Abdeslam (31), de oudere broer van de internationaal gezochte Salah Abdeslam (26), huurde daarvoor een zwarte Seat Leon in hetzelfde verhuurbedrijfje als zijn broer. Ook die auto werd gebruikt bij de moordende raid. Het verhuurbedrijf in kwestie weigerde zondag alle commentaar.

Brahim Abdeslam stierf vrijdagavond in Parijs, toen hij per ongeluk ten val kwam en daarbij ongewild zijn bommengordel deed afgaan. De explosie doodde alleen de terrorist.

Mohamed Abdeslam, een derde broer van de familie, werd zaterdag opgepakt in Molenbeek. Hij wordt vandaag voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Zijn rol wordt nog onderzocht. De broers zijn alle drie geboren in Brussel, maar hebben dankzij hun vader de Franse nationaliteit.

Brahim Abdeslam is bovendien een jeugdvriend van Abdelhamid Abaaoud (27), de topterrorist van IS die ook in Molenbeek opgroeide. In 2010 stonden ze samen voor de rechter na enkele kleine misdaden. Brahim probeerde eerder ook naar Syrië te trekken, maar hij werd onderschept en teruggestuurd. Speurders denken nu dat Abaaoud zijn vriend aanspoorde tot de aanslag en hem daarbij advies gaf.

Ook Bilal Hafdi (20), een jongen met Franse nationaliteit uit de Brusselse gemeente Neder-over-Heembeek, stierf vrijdag bij zijn aanslag in Parijs. Eén jaar geleden trok Hafdi als tiener naar Syrië, om zich aan te sluiten bij IS. Niemand wist dat hij stiekem was teruggekeerd naar Molenbeek.

Hij stierf toen hij probeerde binnen te raken in Stade de France, om daar dood en vernieling te zaaien onder de supporters. Hij raakte niet binnen, blies zich op voor de deuren van het stadion, maar doodde alleen zichzelf.


Bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151116_...ampaign=seeding

eigen mening:
Ik vin het heel jammer wat er gebeurd is en wil via deze post toch even mijn steun betuigen. Met deze gebeurtenis dat is gebeurd in Parijs leef je toch wat meer met mee dan als het ergens anders gebeurd. Het is ook maar een 500 km vandaan. Het is heel erg zielig dat mensen tot zo een dingen in staat zijn. En het is een schande voor België dat er dan nog wel 5 mensen mee deelnamen aan deze aanslag. Ik vind het ook raar dat men niet wist dat er een geradicaliseerde Belg terug was gekeerd naar ons land. Zoiets valt toch op niet? Het is ook jammer voor de mensen die de auto's verhuurd hebben. Ik denk dat zij zich dubbel zo schuldig voelen. En ik vind het helemaal niet erg dat Brahim Abdeslam viel en zichzelf opblies zonder er anderen mee te verwonden of vermoorden. Zo moeten er meer zijn!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.