actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2013, 20:09
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Nieuw-Zeeland is 13e land dat homohuwelijk legaliseert

Nieuw-Zeeland heeft een wet aangenomen die het homohuwelijk legaliseert. Nieuw-Zeeland is daarmee het dertiende land in de wereld waar het homohuwelijk toegelaten is.


© AFP
Meer dan een kwart van de parlementsleden heeft het wetsvoorstel tot wijziging van de wetten die het huwelijk in het land sinds 1955 regelen, goedgekeurd.

De hervorming werd verdedigd door de centrumrechtse premier John Key en ingediend door Louisa Wall, een homoseksueel volksvertegenwoordigster van de Arbeidspartij, de grootste oppositiepartij. "De wet beschouwde Nieuw-Zeelandse homoseksuelen als wezens die ondergeschikt waren aan andere burgers", zei Wall.

Tegenkanting

De nieuwe wet kende wel een sterke tegenkanting, voornamelijk van de groep Family First, die de politieke verantwoordelijken beschuldigt van het ondermijnen van het traditionele huwelijk onder druk van de homoseksuele militanten.

Dertien landen in de wereld laten het huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht toe, volgens de ngo Human Rights Watch (HRW). Andere landen zijn Nederland, België, Spanje, Canada, Zuid-Afrika, Argentinië en Uruguay. Het Franse en het Britse parlement stemden onlangs ook voor de legalisatie van het homohuwelijk, maar die wetten zijn nog niet aangenomen.

Australië, het buurland van Nieuw-Zeeland, heeft het homohuwelijk in september verworpen. (Belga/TE)

Bron: Knack
Datum: 17/4/2013


Eigen mening
Ik schrik eigenlijk een beetje van de cijfers. Hoewel dit goed nieuws is, vind ik 13 landen nog steeds zeer weinig. Homoseksualiteit bestaat al zo lang en aangezien de Kerk niet langer een sterke invloed heeft op onze samenleving (of toch in de meeste landen niet) zou dit toch geen probleem mogen zijn. 'Ga en vermenigvuldig u' kunnen homo's ook perfect vervullen door wees- of pleegkinderen op te vangen. Iets mooier is er niet.

Ik ben wel trots op ons Belgelandje. Ondanks dat wij zo een klein land zijn, wordt homoseksualiteit toch aanvaard zonder "boe" of "bah". Natuurlijk zijn er homofoben, maar dat is zoals racisme niet uit de wereld te krijgen.
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2013, 21:45
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Dertien landen is inderdaad weinig, maar het is een begin. X aantal jaren geleden was dit nergens toegelaten.

Het toeval wil dat ik op tv net naar Manneke Paul op VTM aan het kijken ben (per ongeluk). In de zaal zit een homokoppel waar een van de mannen uit Kameroen is moeten vluchten omwille van het homo zijn. In zijn land worden homoseksuelen overgoten met benzine en in brand gestoken volgens Paul De Leeuw. Ik kon mijn oren niet geloven.
Daarom ben ik blij dat er steeds meer landen zijn die dit toelaten en dat het aantal blijft stijgen. Hoewel het volk in Frankrijk massaal op de been is gekomen om te protesteren, zie ik het homohuwelijk daar ook nog goedgekeurd worden. Laat ons hopen dat deze stijging exponentieel groeit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.