actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2013, 15:34
S*ana.Snoeijs S*ana.Snoeijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 38
Thumbs down Moeder van Nathan spreekt: "Zijn dood doet me niks"

Toen ik 'Nancy' voor het eerst zag, viel mijn droom in duigen. Ze was zó lelijk. Ik had een spook ¬gebaard.
Een dag nadat onze krant -exclusief- het verhaal bracht van Nathan Verhelst (44), die geboren werd als Nancy en maandag euthanasie kreeg na een mislukte geslachtsoperatie, reageert zijn moeder op het overlijden. Wanneer Nathan sprak over het gebrek aan ¬liefde dat hij thuis kreeg, sloeg hij de nagel op de kop.

"Toen ik 'Nancy' voor het eerst zag, viel mijn droom in duigen. Ze was zó lelijk", vertelt de moeder aan onze krant. "Ik had een spook ¬gebaard. Haar dood doet me niets."

De brief die Nathan vlak voor z'n dood opstuurde naar zijn moeder, was gisteren nog niet aangekomen. "Ik zal hem zeker lezen", zegt de moeder, "maar hij zal wel vol leugens staan. Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten. Haar dood doet me niks. Ik voel geen verdriet, geen twijfel of berouw. We hebben nooit een band gehad, die kon dus ook niet verbroken worden."

Eigen mening
We kennen niet heel het verhaal dus we kunnen moeilijk oordelen. Wie weet heeft ze het zo niet uitgedrukt en heeft de journalist haar woorden verdraaid. Maar als hier een grond van waarheid in ligt dan zijn hier gewoon geen woorden voor… Dit zijn verschrikkelijke woorden voor een ‘moeder’. Zij is het niet waard om moeder genoemd te worden. Als je eigen moeder zo over je denkt, je nooit liefde heeft gegeven dan begrijp ik waarom Nathan voor euthanasie heeft gekozen. Als je elke dag moet leven met het feit dat je een ongewenst kind bent, dat is erg. Ze hadden hem dan beter afgestaan bij de geboorte zodat hij wel in een warm gezin had kunnen opgroeien.

Bron: REDACTIE, Moeder van Nathan spreekt: "Zijn dood doet me niks", Het laatste nieuws, 2 oktober 2013 (www.hln.be)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.