actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2014, 12:57
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Wathelet: ‘Indexsprong zal overal uitgevoerd worden’

Kamerlid en ex-staatssecretaris Melchior Wathelet (CDH) begint stilaan met oppositie voeren. In zijn eigen stijl: in het parlement, niet op straat, maar wel tégen ‘shadowpremier’ Bart De Wever (N-VA).

‘Nu ik zie dat er geen ruimte is voor sociaal overleg, en als ik zie dat Maggie De Block, wanneer zij een idee heeft over cannabis, meteen wordt teruggefloten door de ‘schaduwpremier’ in Antwerpen, dan hadden wij nooit akkoord kunnen gaan met een regering met N-VA’, zegt Wathelet in De Ochtend op Radio 1. Spijt heeft het CDH dus niet van een zitje in de oppositie op federaal niveau. Wathelet verwijst onder meer naar een reactie van De Block in De Standaard over een beperkt aanbod van cannabis. De Wever liet meteen weten dat daar geen sprake van kan zijn.



Hij hekelt de ‘eenzijdige besparingen’, onder meer via de indexsprong. Die geldt volgens hem sowieso trouwens overal, ook in het (Franstalig) onderwijs, waar zijn partijgenote Joëlle Milquet voor verantwoordelijk is. ‘Die indexsprong zal overal uitgevoerd worden’, zegt Wathelet. De onderwijsbonden in Vlaanderen eisen minder besparingen als de indexsprong ook in het onderwijs wordt doorgevoerd. Vlaams minister van Onderwijs liet al weten dat de indexsprong ook in het Vlaams onderwijs zal gelden. Minder besparingen in ruil voor die indexsprong, daarover wil Crevits zich nog niet uitspreken.

Bron: 10/11/2014, De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141110_01368204

Mening: Ik vind dat er twee discussiepunten zijn: Enerzijds Bart de Wever die schijnbaar 'schaduwpremier' is, wat wil zeggen dat hij achter de schermen de touwtjes overal in handen heeft. Dat is iets wat ik niet kunnen vind.
Anderzijds is er de indexsprong (aanpassend loon aan economische situatie) die uitgevoerd gaat worden. Het onderwijs wou echter geen negatieve aanpassing van hun loon door die indexsprong omdat ze al moeten besparen op allerlei elementen. Maar ondanks het verzet van het onderwijs heeft de minister van onderwijs nu besloten ook de indexsprong te laten doorgaan voor leraren, of dat een goede zaak is stel ik mij toch wel in vraag.

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 10th November 2014 om 13:12. Reden: Mening en opmaak aanpassen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.