actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2018, 11:09
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
Dochter Castro wil homohuwelijk legaliseren in Cuba

Mariela Castro, Cubaans parlementslid en dochter van voormalig president Raúl gaat een voorstel indienen om het recht op een huwelijk tussen partners van hetzelfde geslacht in de grondwet van Cuba op te nemen.

Bij de geplande hervorming van de Cubaanse grondwet die in juli van start gaat, wil Mariela Castro ook het huwelijk tussen menselijk geslacht wettelijk toelaten. Als parlementslid en directrice van het Nationaal Centrum voor Seksuele voorlichting (Cenesex) spant de dochter van Raúl Castro zich al langer in voor de rechten van de lgbt-gemeenschap.

Ook de nieuwe presdent Miguel Díaz-Canel staat niet afkerig tegenover het homohuwelijk. Als partijsecretaris in de provincie Villa Clara hield hij in de jaren negentig de bekende homobar El Mejunje de hand boven het hoofd.

Na de revolutie van 1959 werden homo’s en lesbiennes als zogenaamde devianten of mensen met afwijkend gedrag vervolgd en in werkkampen geïnterneerd. Vandaag verzet de overheid zich officieel tegen hun discriminatie, maar uit de oude garde van de communistische partij zou nog steeds verzet komen tegen een legalisering van het homohuwelijk.

Bronvermelding: De Standaard, 05/05/2018
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180505_03499108

Eigen mening: Dat Mariela Castro het homohuwelijk wil legaliseren in Cuba daar kan ik geen nee tegen zeggen. Zelf vind ik het positief dat ze wil werken aan een klimaat waarin iedereen zichzelf kan zijn en dus ook kan trouwen met een persoon van hetzelfde geslacht. Als je zou willen trouwen met een persoon van hetzelfde geslacht dan is dat jou keuze en dat zouden andere mensen dat gewoon moeten respecteren, maar dat is mijn mening. Jammer genoeg zijn er mensen op deze wereld die het moeilijk hebben met homo's te respecteren en te aanvaarden in de maatschappij. Ik begrijp dat het misschien moeilijk te vatten is, maar om deze mensen uit te buiten daar heb ik absoluut een hekel aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.