actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2018, 21:44
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
In het buitenland wonen is goed voor je zelfbewustzijn

Droom jij ervan om voor een tijdje of definitief naar het buitenland te verhuizen? Wetenschappers onderzochten welke invloed in het buitenland wonen heeft op je persoonlijkheid. Uit dat onderzoek blijkt dat de landsgrenzen oversteken, goed is voor je zelfbewustzijn.

“We weten al dat een nieuwe baan of een scheiding een negatief effect heeft op je zelfbeeld”, zegt Hajo Adam van de Amerikaanse Rice University. “Aangezien mensen steeds meer tijd in het buitenland doorbrengen voor hun werk of studies, vond ik het belangrijk om ook eens te gaan kijken welke invloed dat heeft op het zelfbewustzijn.”

Meer zelfvertrouwen
Aan het onderzoek namen in totaal 1.874 mensen deel. Ze moesten aangeven in hoeverre ze het wel of niet eens waren met uitspraken als: “In het algemeen weet ik duidelijk wie ik ben en wat ik ben” en “Ik ervaar zelden conflicten tussen de verschillende aspecten van mijn persoonlijkheid.” Diegenen die een tijd ver van huis doorgebracht hadden, waren het vaker eens met de stellingen.

Wie een tijd in het buitenland heeft gewoond, heeft dus een duidelijker zelfbeeld. Ook de duur van het verblijf speelt een rol. Hoe langer iemand in het buitenland heeft gewoond, hoe groter zijn zelfbewustzijn. “In een onbekende omgeving vertoeven, leidt tot meer zelfvertrouwen en brengt duidelijkheid over wie je bent”, leggen de onderzoekers uit.

Bronvermelding: 20/05/2018, Metrotime
https://nl.metrotime.be/2018/05/20/...zelfbewustzijn/

Eigen mening: Ik kan de stelling, dat wonen in het buitenland goed is voor je zelfbewustzijn, voor waarheid aannemen. Als je op vakantie gaat naar het buitenland dan heb je tijd om over jezelf na te denken en over je leven te reflecteren. Dat is dan ook een van de redenen om op reis te vertrekken namelijk om even te vluchten uit de realiteit en jezelf ontmoeten in warmere sferen. Ditzelfde effect geeft voor mensen die naar het buitenland verhuizen. Zij komen in een vreemde omgeving terecht waarin je jezelf pas echt leert kennen, hoe langer je er verblijft hoe meer je van jezelf ontdekt. Daarom geloof ik erin dat deze mensen meer zelfvertrouwen uitstralen en bezitten. Om naar het buitenland te verhuizen verreist op zichzelf al veel zelfvertrouwen namelijk ga ik de taal kunnen spreken, ga ik nieuwe mensen durven leren kennen, enzovoort.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.