actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2008, 21:05
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Kinepolis te duur

Je betaalt vandaag zo'n 8,5 tot 9,5 euro voor een filmticket.
Dat is toch een beetje overdreven. Je mag zelfs niet meer kiezen waar je wil gaan zitten. Je krijgt genummerde plaatsen.
Bovendien hoort er bij een bioscoopbezoek een zakje popcorn. Ook hier maken ze een brede winstmarge op.
De mensen zouden niet meer naar de cinema moeten gaan, de prijzen zullen dan wel sterk gaan dalen.
Je kan beter thuis afspreken met vrienden en een video gaan huren.

Bron: De Nieuwe Gazet
Datum: 14/11/08
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2008, 23:00
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik ben ook van die gedachte!! Geef mij ook maar een filmpje thuis! Dat kost minder dan de helft, je zit lekker knusjes, je koopt iets lekkers om je mee in de zetel te nestelen, ... Het heeft alleen maar voordelen, vind ik!
De cinema kost tegenwoordig véél te veel. Je bent meer geld kwijt aan een avondje film dan aan een avondje op café gaan!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2008, 08:34
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Kinepolis is dan ook de duurste bioscoop van het land. Ik ga altijd naar Utopolis in Turnhout en leg altijd met vrienden samen voor cadeautickets, aangezien die maar 6.50 EUR kosten als je er meer dan 10 koopt
En dan aan de kassa direct betalen met de zopas gekochte cadeautickets, de blik van die jobstudentjes dan, je ziet ze denken 'Oei, mag dat wel?'

Voor sommige films kan ik dat geld echt wel aan de bioscoop geven. Aangezien ik geen gesofisticeerd homecinemasysteem heb thuis, biedt de bioscoop voor avonturen- of actiefilms echt wel een meerwaarde. Je wordt echt in de film gezogen. Geweerschoten van alle kanten, voetstappen die komen uit de richting waaruit de persoon die het geluid maakt komt, een gigantisch scherm, lekkere zetels enz.

Die passie is begonnen toen ik 'The Matrix' zag in de bioscoop, wat een openbaring!
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd December 2008, 12:46
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Film

Kinepolis is duur, te duur oké, daar ben ik het zeker mee eens. Maar misschien moeten we gewoon eens verder denken waarom ze zo duur zijn geworden. Hier volgt mijn analyse :
1) De muziekindustrie draait niet meer goed, gevolg --> het wordt duurder om een CD'tje te kopen. Hoe komt het dat de muziekindustrie niet meer draait? : Het internet --> downloaden!
Dat is bij de filmindustrie juist hetzelfde. Elke film is al van het net te halen nog vóór ze in de zalen verschijnen.
2) Digitale TV... Mensen schaffen dit aan, het kost veel geld om het aan te schaffen, maar je hebt er veel mogelijkheden mee. Je kan films en programma's opnemen, huren ... Omdat mensen daar al veel geld in steken denk ik dat ze de cinema als eerste gaan laten vallen. En ze denken dan wel: die film kunnen we binnenkort wel digitaal huren, dus gaan we niet naar de cinema. En omdat dus de bevolking bij de cinema daalt, gaan hun prijzen stijgen.
Niet logisch, hun prijzen zouden juist aantrekkelijker moeten worden. Maar ik geloof dat dit binnenkort wel zal gebeuren. Ik zag deze week nog dat het weer duurder was geworden, maar dat kan zo niet blijven duren. En inderdaad ook de catering errond is belachelijk duur.
Alhoewel het wel nog steeds redelijk druk blijft in de cinema en mensen het misschien toch niet zo snel zullen 'laten', staat de cinema als luxeproduct wel recht tegenover de financiële crisis van het moment.
Het feit dat het dan wel nog druk blijft in de cinema, is wel een teken dat de mensen dat geld er nog aan willen geven. En ik denk dat Kinepolis ook wel zo zal reageren. Zolang mensen dus blijven komen, zullen hun prijzen niet te snel dalen, maar de vraag is dan: 'Hoelang gaat de cinema nog zoveel volk trekken?'
Ik vind het in elk geval wel al goed dat er aan de alarmbel is getrokken, misschien zal kinepolis er wel iets aan doen dan, alhoewel ik toch denk van niet. Zolang hun 'cijfers' er niet te hard onder lijden...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th December 2008, 12:05
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Ik ben het zeker eens met de uiteenzetting van Sanne. Ik begrijp ook wel dat de cinema zo duur is geworden door de technologische vooruitgang.
Maar eigenlijk valt de cinema niet meer te betalen. Je moet eens nemen: voor een modaal gezin met 2 kinderen kost een avondje cinema ongeveer 35 euro. Ik vind dat ontzettend veel geld voor een film van ongeveer 2 uur. Dan kun je toch beter enkele maanden wachten met het bekijken van de film en wachten tot de film voor 5 euro in de videotheek ligt.

Ik ga per jaar maximaal een keer naar de cinema. Ik ben helemaal niet gierig, maar ik wil geen tien euro (ticket + popcorn + cola) betalen voor het bekijken van een film. Dit jaar maakte ik een uitzondering voor Loft en daar heb ik geen spijt van. Ik ga dan veel liever een avondje op café dan anderhalf uur in de cinema te gaan zitten, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 5th December 2008, 15:44
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Akkoord dat de meesten onder ons vinden dat de tickets veel te duur aan het worden zijn. Maar wat ik al wel ondervonden heb is het volgende; Je moet een keer naar de cinéma gaan, bv. naar de kaskraker 'Loft'. De zaal zat echt maar dan ook echt helemaal vol.

En ja iederaan die daar zat, had zijn ticketje volle pot betaald.
Dus als ik de operator zou zijn die al de cinema's zou leiden, dan zou ik ook profiteren van de situatie die zich nu voordoet.
De mensen komen nog steeds naar de cinema ook al zijn de prijzen duurder.
Dus waarom geen 9euro vragen?

Wanneer de opkomst daalt, laat dan je prijs terug zakken, maar als de opkomst zo massaal blijft, ja dan zou ik de prijs zo laten...


Langs de andere kant is het waar dat minderbedeelden het niet zo leuk gaan vinden, maar alle situaties hebben een positieve en negatieve kant.

( deze visie is eigenlijk gebaseerd op het standpunt van de kinepolismaatschappij...en niet op de visies van de mensen)
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 7th December 2008, 13:18
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
Ik ga de laatste tijd bijna alleen nog naar de cinema als ik gratis tickets heb kunnen sparen of heb gekregen. Als ik de volle pot moet betalen, is het niet meer te doen. Plus die lekkere popcorn dan nog. Die laat ik er de al af om toch nog een beetje geld te besparen.
Geef mij maar een filmpje uit de videotheek, in de zetel met een dik dekentje in een pyjama ofzo,een beetje popcorn of chips uit de winkel tegen een schappelijke prijs en een drankje. Alleen of met vrienden, gezelligheid troef.
Waar de cinemabazen ook misbruik van maken, in ons land althans, is het weer. Mensen plannen dikwijls een uitje met vrienden of met hun partner. In ons land zit er dan met het weer bijna niets anders op dan naar de bioscoop of uit eten te gaan of iets dergelijks. Van een dagje strand, gaan zwemmen in het plaatselijke zwembad, ... kan ik net zoveel, en soms nog meer, van genieten als van een film in de bioscoop. Maar de gelegenheid voor deze uitjes is er in onze druilerige weersomstandigheden maar zelden.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 7th December 2008, 17:08
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 69
Ik vind 8,50 euro betalen voor een avondje cinema echt belachelijk duur! Probeer maar eens met z'n tweetjes een avondje gezellig uit naar de cinema te betalen. En dan spreek ik ook niet alleen over de filmtickets. Snoepjes, pop-corn, zelfs een gewoon flesje water kosten al gauw 2 à 3 euro.En dan nog niet de vervoerskosten erbij gerekenend! Waarom het zo duur maken, vraag ik mij dan af? Binnenkort wordt cinema iets voor de "rijkere klasse". Meer en meer mensen hebben geen zin om dit ervoor te betalen.
Zelf heb ik het er ook niet meer voor over. Dan wandel ik snel wel even naar de videotheek, waar ik een filmpje huur voor nog minder dan de helft van de prijs van een cinematicket en waar ik dan thuis even hard kan genieten van mijn film en "gratis" snoepjes kan eten.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 22nd December 2008, 11:30
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Vooral die versnaperingen in de bioscoop vind ik overdreven duur. Je kan beter met z'n tweetjes op restaurant gaan en lekker eten. Kost tegenwoordig soms minder dan ndaar de bioscoop te gaan.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 22nd December 2008, 14:14
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Ik ben het volledig eens met dit artikel ik ben dan ook al een hele tijd lid van die groep op facebook. Ondertussen heeft die groep bijna 38 000 leden. Dus er heerst duidelijk ontevredenheid onder de jeugd. Ik ga zelf heel graag naar de cinema maar dat kan mijn portemonnee niet meer betalen. En dan vragen ze zich af waarom er zoveel gedownload wordt!? Ik ben het dan ook volledig eens met Lize en Britt; een gezellig avondje thuis onder vrienden met een gehuurde dvd is veel economischer en vaak bijna even gezellig als een cinemabezoek. Ik vind het echt jammer dat de cinema zo duur is geworden, ik ga echt graag naar de cinema en ik kan daar dan ook heel erg van genieten maar tegen deze woekerprijzen hou zelfs ik als fervente filmfan mij aan de limiet van maximum 1 keer per maand naar de cinema te gaan. (Tenzij ik getrakteerd word door mijn vriend natuurlijk, wat eigenlijk bijna nooit voorkomt besef ik net!) Tegenover vroeger ging ik gemakkelijk elke week naar de cinema, vroeger dan hebben we het over 3-4 jaar geleden toen de cinema hier in Lier voor een student maar 4 euro kostte ondertussen is dat ook al 6 euro geworden.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 22nd December 2008, 14:14
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Ondanks de prijs probeer ik toch elke maand naar de bioscoop te gaan. Ik ga altijd naar de Metropolis in Antwerpen. Dit vind ik veel leuker, omdat je bij andere bioscopen zoals die van Aarschot of Herentals veel te kleine schermen hebt. Dit is bij mij geen bioscoopervaring. Wat betreft de snacks en frisdrank bespaar ik wel tegenover een paar jaar terug. Het blijft nu meestal bij een medium cola, terwijl het vroeger popcorn, snoep en frisdrank allom was!
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 22nd December 2008, 15:23
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Wat publiceert de krant nu toch weer ? Geen wonder dat de kaartjes van films duurder worden. Buiten voor het leuke uitstapje en het grote scherm, downloaden nu de meeste mensen alle films. Net zoals nieuwe series, we hebben het nieuwe seizoen van een aflevering al gezien voor het begon.
Om alles en iedereen te kunnen betalen moest de prijs waarschijnlijk omhoog (ik ga ervan uit dat dit de oorzaak is) . Ook platenmaatschappijen hebben het veel moeilijker sinds iedereen elk liedje wel ergens kan vinden op het internet. Ik heb zelfs onlangs gehoord dat nu laptops en USB-sticken op de luchthaven streng gecontrolleerd worden tegen het downloaden. De eerst volgende keer dat je je laptop meeneemt naar de luchthaven heb je kans op een grote boete als ze je pakken. Iedereen van ons heeft wel al eens iets gedownload of heel veel.

Maar dankzij de makkelijkheid dat we alles gewoon even downloaden, moeten we wel meer betalen voor een cd-film-... Dat lijkt mij normaal.
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 22nd December 2008, 15:57
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Bij Utopolis is het 6 € voor studen en ik geloof rond de 7 € voor niet-studenten. Als je pech hebt en een lange film wilt zien rekenen ze 1.50 € meer aan, bovenop de gewone kostprijs.
Wij en nog een paar anderen hebben het geluk dat je via sommige bedrijven aan verminderde prijzen toegangstickets kan kopen ( dat scheelt 1 à 1.50 €, wat de helft is van je popcorn ) en dat doen we dan ook. En ook al mag het niet, we nemen altijd drank en desnoods ook chips mee naar de cinema. Want als je dat nog moet betalen bovenop de gewone toegangsprijs, dat is al te gek. Zelf ga ik heel graag naar de film, vroeger ( toen de inkom nog maar 5 euro was ) gingen we zelfs 2 keer in de maand soms. Nu is dat teruggeschroefd naar 1 keer op de 3 maand ofzo, ik vind het gewoonweg schandalig duur geworden.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 23rd December 2008, 12:10
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 72
Inderdaad, de bioscopen tegenwoordig zijn bijna niet meer te betalen! Stel je voor, je gaat naar de UGC te Antwerpen. Eerst moet je al je treinticket betalen, je tickets en dan nog een versnaperingetje. De prijs van het leuke avondje uit naar de cinema loopt al meteen erg op…
En Tinne, je bent heus niet de enige die zelf drinken en chips meepakt naar de cinema hoor Je hebt groot gelijk dat je zegt dat het dan echt TE duur wordt.

Nu we Belgacom-tv hebben, kan ik al een film zien vanaf €2, veel goedkoper dan een cinemabezoekje. De sfeer, hapjes en drankjes zijn hier thuis ook allemaal. Geef mij dat dan maar, het is minstens even gezellig.
Tja, je schrikt daar toch niet van dat nu meer en meer mensen films gaan downloaden.
Als je het mij vraagt, mogen die prijzen wel eens verlaagd worden !
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 23rd December 2008, 14:23
vincentvangrootel vincentvangrootel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Oelegem
Posts: 40
Ik ben toevallig gisteren nog naar DE cinema geweest. Metropolis was het deze keer. En inderdaad véél te duur voor wat het is. Je betaald al bijna 10 euro voor een avondje film exclusief je snacks en familiebezoekjes. Als je dit alles gaat optellen kan je al spreken van een 15 tot 20 €. Dit is vrij duur voor eens een film op groot scherm te zien, niet!?
__________________
Kind Regards !!

Vincent Van Grootel
5054663
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 23rd December 2008, 14:25
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Olen
Posts: 57
Inderdaad iets te duur, maar je betaalt dan ook voor alles. Het is niet zo maar een film, het is een film op groot doek, digitaal, surround sound en wat nog allemaal. Maar inderdaad, vooral op de snacks maken ze grote winst. Maar deze "uitbuiterij" valt ergens wel te begrijpen en is gewoon een slimme zet van de uitbaters.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.