actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2008, 17:49
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Zittenblijvers en hoogbegaafden

Naar mijn mening is het niet zo’n goed idee om de leerlingen in het basisonderwijs in te delen naar kennisgroepen in plaats van leeftijdsgroepen. Op die jonge leeftijd maak ik mij nog geen zorgen, maar eens de kinderen naar het secundair onderwijs overstappen, kunnen er wel problemen rijzen in verband met het leeftijdverschil. Met alle gevolgen van dien zoals niet aanvaard worden in de groep, te kinds zijn, zich alleen voelen, slecht welbevinden,…

Het is natuurlijk goed om de leerlingen onderwijs op maat te geven, maar dit vergt veel energie van de leerkracht. Misschien moet men de klassen minder talrijk maken zodat de leerkracht de tijd heeft om te differentiëren en toch iedereen kan opvolgen. De klassen opsplitsen in homogene groepen vind ik ook geen goede oplossing, omdat de leerlingen vaak heel veel van elkaar kunnen leren.
Het artikel beweert dat er nog nooit zoveel zittenblijvers zijn geweest dan dat nu het geval is.
Ook zijn er meer hoogbegaafden, die een jaar mogen overslaan, vaak op vraag van de ouders. Dit is niet altijd een goede oplossing omdat deze leerlingen misschien emotioneel niet klaar zijn voor die overstap.

Bron: De Nieuwe Gazet
Datum: 27 november 2007
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.