actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 09:16
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Nieuw geval van zinloos geweld in Antwerpen

Nieuw geval van zinloos geweld in Antwerpen

ANTWERPEN - Een 55-jarige Antwerpenaar is in mekaar geslagen voor zijn woning. Daniël Bollaerts houdt er een gebroken neus en oogkas aan over. Dankzij een alerte taxichauffeur konden twee verdachten worden opgepakt. Het is het zoveelste geval van zinloos geweld in korte tijd in Antwerpen.

Omstreeks drie uur gisterochtend wou Daniël Bollaerts de deur van zijn appartement in de Violierstraat openen. Blijkbaar zat er nog een sleutel op de binnenkant van de deur, waardoor hij niet binnen raakte. Daarom belde hij, zonder succes, zijn huisbaas en een vriendin op.

Terwijl Daniël voor zijn woning stond te wachten, kreeg hij het gezelschap van een onbekende jonge kerel. ‘De jongeman daagde me uit en zei dat hij me in mekaar zou slaan', zegt Daniël. ‘Maar het was snel duidelijk dat hij ze niet alle vijf op een rij had. Toen hij me aanraakte, duwde ik hem weg en zei ik dat ik al genoeg problemen had.'

Maar toen kwam de kompaan van de jongeman langs. ‘Die had net een fles drank gekocht in de nabijgelegen nachtwinkel', zegt Daniël. ‘Daarmee sloeg hij me hard op het hoofd. Ook toen de twee zagen dat ik hard was geraakt, bleven ze nog minutenlang schoppen.'

Achtervolging te voet

Volgens Daniël duurde de hele vechtpartij zeker een kwartier. ‘Ik maakte me klein en probeerde me te beschermen, maar de twee bleven maar doorgaan', zucht hij. ‘Ik hoopte dat iemand tussen zou komen, maar jammer genoeg durfde niemand dat aan.'

Een taxichauffeur zag het incident gebeuren en belde de politie. Toen de twee jongemannen wegwandelden, achtervolgde de chauffeur de verdachten te voet, terwijl hij zijn positie doorgaf aan de politie. Zo konden de twee verdachten uiteindelijk worden opgepakt in de Sint-Jacobsstraat.

Intussen was Daniël overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis met verwondingen aan neus, oogkas, en ledematen. ‘Zowel mijn neus als mijn oogkas zijn gebroken en mijn hele lichaam doet pijn', zegt Daniël, die door zware rugproblemen van een ziekenfondsuitkering leeft.

‘Ik begrijp nog altijd niet waarom die twee me hebben aangevallen', zegt hij. ‘Uiteindelijk hebben ze zelfs niets gestolen.'

De verdachten, 18 en 19 jaar oud, ontkennen voorlopig dat ze bij de feiten betrokken zijn. ‘Maar ik ben er zeker van dat ze de juiste mannen hebben opgepakt', zegt Daniël.

Na het voorval overweegt het slachtoffer te verhuizen uit Antwerpen-Noord. ‘Ik woon hier twee jaar en het is de derde keer dat ik word overvallen', zegt Daniël. ‘Nu is het genoeg geweest.'

_______________________________________

Bron: Het Nieuwsblad, 2 december 2012, Koen De Beuckeleer

Mening: Steeds meer nieuwe gevallen van zinloos geweld duiken op in het nieuws. Nu is Daniël Bollaerts het slachtoffer, maar denken we ook aan de 18-jarige jongen die in Wilrijk aangevallen werd waarbij de daders zijn linkermondhoek open gesneden hebben, de jongeman die in de metro slachtoffer werd van zinloos geweld, enzovoort.
Het allerergste is dat deze mensen helemaal niets misdaan hebben en nu toch met een grote schrik verder door het leven moeten gaan.
Ik denk dat men dringend op zoek moet gaan naar de mogelijke oorzaken van het verhoogd zinloos geweld en met dat gegeven moet men dan naar een oplossing zoeken. Zijn er nu meer hangjongeren in Antwerpen dan tevoren? Hebben die hangjongeren geen doel in het leven waardoor ze zulke dingen doen? Of is er nog een totaal andere reden? Moet er meer politiebewaking op straat komen? Meer camera's? ..
In ieder geval, er moet iets gebeuren! We moeten ons op straat toch nog veilig kunnen voelen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.