actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2014, 10:46
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Nederland zet volop in op zelfrijdende auto's en vrachtwagens

Vanaf volgend jaar komen er in Nederland grotere proeven met zelfrijdende auto's en vrachtwagens op de openbare weg. Minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen zal dit mogelijk maken door de regels aan te passen. Nu zijn er in Nederland alleen op zeer kleine schaal tests met zelfrijdende voertuigen.

Schultz wil dat haar land een voortrekkersrol speelt bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's en vrachtwagens.

Als die zonder actie van de bestuurder op de snelweg 'in een treintje' kunnen rijden en met elkaar en met verkeerscentrales kunnen communiceren, kan dat volgens de minister een positieve bijdrage leveren aan de doorstroming van het verkeer, de verkeersveiligheid en het milieu.

Bron: De Morgen
Link: http://www.demorgen.be/buitenland/n...agens-a2095167/
Datum: 20/10/2014

Mening: Zelfrijdende auto's en vrachtwagens, ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Het kan inderdaad zorgen voor een vlottere doorstroming van het verkeer, en zorgen voor minder ongevallen. Ik stel me toch vragen bij deze technologie. In deze tijden worden er constant revolutionaire technologieën ontwikkeld en vernieuwd, maar wat als deze technologie het laat afweten? Normaal gezien besturen wij als mensen onze apparaten en machines, maar wat als de computers en machines het van ons overnemen zoals bij deze zelfrijdende auto's? Ik zou toch niet vol vertrouwen in zo'n zelfrijdende auto kunnen plaatsnemen.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 20th October 2014 om 10:52.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.