actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 12:58
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Fransen kunnen geld naar elkaar tweeten

Fransen kunnen geld naar elkaar tweeten

Franse twitteraars kunnen nu via een tweet geld naar elkaar overschrijven, dankzij een samenwerking tussen Twitter en BPCE, de op een na grootste bankgroep van Frankrijk. Twitter steekt zo grote concurrent Facebook de loef af, meldt de Financial Times.

Het initiatief heet S-Money, dat een filiaal is van BPCE. Die Franse bankgroep ontstond in 2009 uit de fusie van Caisse Nationale des Caisses d'Epargne (CNCE) en Banque Fédérale des Banques Populaires (BFBP), en telt meer dan 8.000 kantoren in Frankrijk.

Elke Fransman met een bankrekening en een account op Twitter (TWTR -8,84%)
zal van de dienst kunnen gebruikmaken. 'BPCE is de eerste bankgroep die particulieren een betaaloplossing aanbiedt waarbij ze geld kunnen overschrijven met een eenvoudige tweet', stelt topman Jean-Yves Forel in een persbericht.

De sector van de sociale netwerken betreedt steeds nadrukkelijker die van de financiële diensten. De accounts die gebruikers op die netwerken hebben, kunnen namelijk gebruikt worden als een soort van identificatie, die de veiligheid van dergelijke transacties moet garanderen.

Twitter lanceerde vorige maand nog zijn 'buy'-knop, waarbij gebruikers rechtstreeks vanuit een tweet producten kunnen kopen. De afhandeling van die transacties gebeurt met de hulp de Amerikaanse startup Stripe.

Ook Facebook (FB -3,95%) onderzoekt nadrukkelijk de mogelijkheden van zijn netwerk om financiële diensten aan zijn gebruikers aan te bieden. Volgens de FT heeft Facebook gesprekken aangeknoopt met startups in Londen om dat technisch mogelijk te maken. Onlangs werd David Marcus, voormalig topman van PayPal, aangetrokken om de Messenger-divisie van Facebook te gaan leiden. Dat kan erop wijzen dat Facebook via die toepassing ook betaaldiensten wil gaan aanbieden.

Bron: http://www.tijd.be/ondernemen/banke...555232-3095.art
13/10/2014

Mening: Misschien is dit voor veel mensen handig, maar ik denk dat dit ook heel onveilig kan zijn. Oké dit is natuurlijk wel een serieuze vooruitgang en veel mensen zullen dit waarschijnlijk wel gebruiken omdat het gemakkelijk is, maar ik heb toch mijn twijfels over dit idee. Ik denk dat er heel veel misverstanden zullen zijn en er ook misbruik zal worden gemaakt. Twitter is tenslotte een applicatie dus de meeste mensen blijven hierop aangemeld. Als je geen wachtwoord op je gsm hebt staan en hij wordt gestolen, is dat niet zo positief. Ik denk ook dat men in staat is om dit systeem te hacken, zeker op de dag van vandaag. Zelf zou ik het niet gebruiken denk ik, ook al zou Facebook er binnenkort ook mee beginnen want dat is alweer hetzelfde probleem. Ik heb zelf ook al enkele problemen gehad met gewone online betalingen, dus met Twitter en Facebook zal het ook niet echt vlekkeloos verlopen. Misschien ben ik helemaal mis, maar het dat afwachten zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.